42 entitats socials espanyoles participaran en la tercera edició de ‘B-Value’, programa d’innovació social que impulsem amb Ship2B

Després de 282 projectes interessats i rebre més de 100 candidatures oficials d’entitats socials de tota Espanya, el comitè de selecció del Programa d’Innovació B-Value, que impulsem juntament amb Ship2B, ha seleccionat les 42 entitats participants de la primera fase en aquesta tercera edició.

Madrid amb 17 i Catalunya amb 10 han estat les dues comunitats autònomes amb més entitats seleccionades, seguides per Andalusia amb 6, Galícia amb 4, Castella i Lleó amb 2 i Navarra, València i Aragó amb 1. Mentre que, per àmbit d’actuació, els més representats són els que treballen sobre la discapacitat intel·lectual, el risc d’exclusió social, salut mental i l’educació i cultura, entre altres.
Passat el procés de preselecció, arrenca la primera fase del programa on, durant 5 mesos, les entitats rebran formació sobre innovació i desenvolupament de projectes socials acte-sostenibles, a través d’un MOOC d’innovació social, webinars amb experts en àrees del tercer sector social, innovació social i emprenedoria i un workshop presencial de Design Thinking a Barcelona i Madrid.

Les entitats seleccionades (per comunitat autònoma)

Madrid: Refugees Welcome España, Fundación Aprocor, Fundación Bobath, CESAL, Fundación para la Acción Social por la Música, Fundación Gil Gayarre, Fundación Ecología y Desarrollo, Plataforma Representativa Estatal de Personas con Discapacidad Física, Confederación Salud Mental España, Fundación Red de Apoyo a la Integración Sociolaboral, Fundación Uno Entre Cien Mil, Fundación Junior Achievement España, Cruz Roja Española, Fundación Emili Sánchez Vicario, Asociación Argadini, Asociación Marzo XXI, Kubuka.

Catalunya: Asociación Cultural ElParlante, Asociación Conectadogs, Associació Alba, Fundació Tot Raval, Fundació Esclerosi Múltiple, Fundació NouXamfrà, Asociación Factoría F5, Unió de Federacions Esportives de Catalunya, Coordinadora Síndrome de Down de Catalunya, Arte Paliativo.

Andalusia: Asociaciones y Fundaciones Andaluzas, Fundación Balia, Fundación Agua de Coco, Codisa-Predif Andalucía, Fundación FEPAMIC, Asociación Educativa y Social Nuestra Señora de la Candelaria.

Galícia: Asociación San Xerome Emiliani, Taller de Solidaridad, Fundación ADCOR, Fundación Abrente.

Castella i Lleó: Fundación Santa María la Real del Patrimonio Histórico, Fundación INTRAS.

Navarra: Asociación de esclerosis Múltiple de Navarra.

València: Fundación para la Salud Infantil.

Aragó: Asociación Aragonesa Pro Salud Mental.