40 entitats socials arrenquen la 8a edició del programa B-Value

Ja coneixem les 40 entitats socials seleccionades per participar a la 8a edició de B-Value, el programa d’innovació social dirigit a líders del tercer sector que treballen en entitats sense ànim de lucre amb base a Espanya, que té l’objectiu d’ajudar-los a impulsar el seu lideratge i a desenvolupar els projectes des de una visió estratègica i innovadora que els permeti professionalitzar la seva proposta de valor i allunyar-se dels esquemes filantròpics tradicionals.

La primera fase del programa, en què participen les 40 entitats, va començar el passat 11 de març i està destinada a proporcionar eines per potenciar l’impacte, la innovació, l’equip i el possible model de negoci dels projectes. A través de webinars formatius i jornades presencials, s’oferirà accés a coneixements clau mitjançant sessions i dinàmiques intensives de Design Thinking i lideratge, proporcionant un espai únic per a l’intercanvi d’idees i la construcció de projectes sòlids amb professionals destacats de Banc Sabadell i experts del sector. En concret, seran 40 voluntaris del Banc els que participaran al programa com a mentors, i amb ells, ja seran prop de 300 els professionals del Banc que hauran participat com a voluntaris a B-Value des de l’arrencada del programa el 2017.

A la passada edició de B-Value, destaca l’alta valoració que les entitats participants van donar en aquesta fase del programa, puntuant amb un 8,96 sobre 10 les mentories dels professionals de Banc Sabadell, en un 8,76 el workshop de Design Thinking i en un 8,92 les dinàmiques de lideratge. A més, un 93% de les entitats participants de la primera fase van veure superades les expectatives i un 98% recomanaria el programa.

Light Humanity, entitat que va formar part de la 7a edició, comparteix: “Ens emportem claredat d’idees i força direcció. Ens ha servit per enfocar-nos en com podem resoldre les nostres debilitats i amb això tirar endavant el projecte.

Les entitats seleccionades per participar en aquesta 8a edició són (agrupades per àmbit d’actuació):

A finals de maig s’anunciaran les 10 entitats finalistes que passaran a la segona fase del programa, en què també participaran voluntaris de Sabadell Assegurances com a mentors.

B-Value està impulsat per la Fundación Ship2B i Fundació Banc Sabadell i coimpulsat per la Fundación Juan Entrecanales de Azcárate. També compta amb Sabadell Assegurances, PWC, After, Fundació ONCEFundació Joaquim Molins Figueras com a socis estratègics i la Fundación Hazloposible, Salto con Red, la Asociación Española de Fundaciones, Fundación Lealtad i la Coordinadora Catalana de Fundacions com a entitats col·laboradores.