273 artistes, més de 400 vídeos i 58 exposicions, arrenca el Festival LOOP Barcelona 2016

LOOP Barcelona inclou LOOP Festival, LOOP Fair (mostra mig centenar de vídeos d’artistes dels cinc continents amb nombroses estrenes d’obres inèdites) i LOOP Studies (ofereix un espai de coneixement i de relació que es materialitzada en una sèrie de conferències, taules rodones i tallers). L’objectiu d’aquest festival és apropar al públic les pràctiques en format vídeo.

Aquesta edició compta amb la participació total de 273 artistes, es projectaran més de 400 vídeos i obres inèdites d’artistes, hi ha 19 comissaris implicats a la programació del festival, s’organitzen 58 exposicions, 28 activitats programades, tot això tindrà lloc en 78 espais diferents a la ciutat de Barcelona i participen durant la Fira un total de 47 galeries de 20 països diferents.
 loopfestival-barcelona-Wonders (still) Carles Congost (2016)
La línia argumental del festival es basa en dos eixos temàtics centrals: ‘Més enllà del club negre’, recollint propostes i programes comissariats que qüestionen les lògiques tradicionals de el ‘club negre’ (black box) i ‘De tornada al club negre’, on es desplega com una sèrie de projectes que busquen potenciar les qualitats expositiva i comunicativa de l’espai cinematogràfic posant en valor així l’estat d’experiència estètica i immersió contemplativa que propicia el ‘club negre’.

Programació LOOP

Es pot consultar la programació completa fent clic aquí, des de la Fundació destaquem algunes de les propostes del festival (exposicions, activitats, concursos…):

-‘States of Grace’, Laurent Fievet LOOP en el Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC), del 26/05 al 10/06

-‘Firework text (Pasolini)’, Cerith Wyn Evans, comissariat per la Collezione Sandretto Re Rebaudengo en el Museu Frederic Marès, del 22/5 al 04/06.

-‘Beyond The Tropics’, amb artistes com Núria Güell, Avelino Sala, Isabel Rocamora, Jorge García, entre d’altres i comissariat per Imma Prieto en el Museu d’Història de Catalunya, del 26/05 al 04/06.

-‘Martin Arnold’, comissariat per Arnau Horta en el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB), del 26/05 al 10/06.

-‘Arabian nights’, una trilogia de Miguel Gomes en la Filmoteca de Catalunya, del 27 al 29 de maig.

-‘L’inconscient audiovisual’, programa de tres sessions amb Martin Arnold i Peter Tscherkassky, comissariat per Arnau Horta en el CCCB, del 7 al 9 de juny.

-‘Incluso el silencio es causa de tormenta’, Luís Macías, Adriana Vila Guevara i Alfredo Costa Monteiro. Es tracta d’una performance de Colectivo Cráter en la Sala Hiroshima, el 28 de maig a les 20h.