#YoCreoTalento, coneix els 4 projectes guanyadors de B-Challenge

La Fundació Banc Sabadell junt amb la Fundació Ship2B impulsen B-Challenge, un programa que té com a objectiu ressoldre un repte social a través de solucions amb idees innovadores i amb models de negoci autosostenibles.

Quatre projectes han sigut els guanyadors d’aquesta edició que des d’avui compta amb una campanya crowdfunding ‘#YoCreoTalento’ en la que es pot col·laborar per donar supor al talent d’aquests joves…

Coneix més sobre els projectes premiats per la Fundació: Adalab, Growpath, Multihelpers y Zadig.

ADALAB impulsa a dones joves amb talent amb poques oportunidad perquè es converteixin en professionals digitals i accedeixin a un futur millor. Segons la seva portaveu, Rosario Ortiz de la Orden, “rebre aquest premi anima a continuar endavant i ajuda a reafirmar-se sobre la convicció que es tracta d’un gran projecte social”. Després del seu pas per B-Challenge anuncia que engegaran un programa amb el qual 30 dones amb dificultats de empleabilidad es reinventaran com a programadores i en tan sol tres mesos podran començar a treballar en pràctiques en les empreses de la xarxa de Adalab, “aconseguirem canviar la vida d’aquestes dones i oferir-los l’accés a un futur ple d’oportunitats dins del sector tecnològic digital”.

#YoCreoDiversidadDigital

GROWPATH connecta persones i organitzacions que volen créixer amb un coach, mentor o formador, així com amb consultors experts que saben com acompanyar a persones i equips en el seu creixement. Una iniciativa d’impacte social que es marca com a repte “que les empreses tinguin l’oportunitat d’identificar talent en Growme i constuir una cultura de solidaritat en les seves organitzacions”, apunta Marta Giménez, cofundadora. Rebre aquest premi assegura ha estat “una injecció d’energia per continuar treballant en el projecte amb més il·lusió i determinació”.

MULTIHELPERS facilita la resolució de tasques puntuals de la llar posant en contacte a la persona que necessita ajuda amb joves capacitats als quals se’ls dóna la seva primera oportunitat laboral. Segons Adrián Miranda, CEO i co-founder el que és necessari és “poder mostrar al món el que fem per aconseguir que totes les persones puguem generar oportunitats de treball als joves que ho necessiten”, per això apunta, “rebre aquest premi és per emmarcar ja que s’està donant suport tant el talent jove en un projecte amb un impacte social mesurable”.

#YoDoyOportunidades

ZADIG crea un itinerari en el qual els joves aprenen resolent reptes reals proposats per empreses i altres organitzacions, així com realitzant un viatge en equip que els facilitarà identificar i potenciar les seves passions a través de la serendipia. I per a això rebre aquest premi de la Fundació ha estat “una gran oportunitat que sense aquest suport encara tindríem una idea bonica entre mans que seria molt difícil dur a terme” assegura Javier Navas, portaveu de Zadig, qui destacada la importància que “entre entitats i emprenedors tenim l’oportunitat i responsabilitat de crear un ecosistema que encoratgi a la creació de projectes que impactin positivament en la societat”.