Talent jove i investigació internacional: aposta del CIDOB i la Fundació Banc Sabadell amb el ‘Programa Talent Global’

Els Diàlegs CIDOB-Fundació Banc Sabadell, celebrats ahir a la tarda a la seu del CIDOB, han estat l’escenari del lliurament dels premis de la primera edició del ‘Programa Talent Global’ promoguts per ambdues institucions amb l’objectiu d’impulsar el talent de joves investigadors, mitjançant una estada d’investigació remunerada i dos premis a la investigació aplicada.

L’acte ha comptat amb la presència de Pol Morillas, director del CIDOB, i de Miquel Molins, president de la Fundació Banc Sabadell, i durant el transcurs de la cerimònia tots dos han subratllat l’esperit amb el que va sorgir la iniciativa del ‘Programa Talent Global’. Pol Morillas ha emmarcat el programa en una decisió estratègica i institucional global del CIDOB “d’apostar pel talent de joves investigadors i, alhora, premiar la investigació de qualitat en l’àmbit internacional, en un moment en què la societat demanda major coneixement expert”. Per la seva banda, Miquel Molins ha afirmat que “el ‘Programa Talent Global’ del CIDOB i Fundació Banc Sabadell s’inscriu en el nostre compromís com a Fundació amb el talent dels nostres joves investigadors. Invertir en formació i reconèixer la seva tasca investigadora és fonamental per al progrés de la societat”

L’impacte de les xarxes socials, la sostenibilitat i les polítiques feministes, són les temàtiques dels tres treballs més ben valorats pel jurat

Lewin Schmitt, investigador predoctoral a l’IBEI, llicenciat en Estudis Econòmics Europeus per la Universitat de Bamberg i màster en Estudis Llatinoamericans per la Universitat d’Oxford, ha estat guardonat amb el ‘Premi Talent Reptes Globals’ pel seu treball What ‘s in a tweet? Twitter ‘s impact on public opinion and EU foreign affairs, sobre l’impacte de Twitter i les xarxes socials en la construcció d’una opinió pública global i el desenvolupament de les polítiques públiques. El jurat del ‘Premi Talent Reptes Globals’, presidit per Pol Morillas, director del CIDOB, estava format per Sofia Rodríguez, economista en cap del Banc Sabadell; Patricia García-Durán, professora agregada del Departament d’Història Econòmica, Institucions i Economia Mundial de la Universitat de Barcelona; Rafael Grasa, professor de Relacions Internacionals de la Universitat Autònoma de Barcelona, ​​i Xavier Mas de Xaxàs, corresponsal diplomàtic de La Vanguardia.

Lela Mélon, doctora en Dret Corporatiu per la Universitat d’Aberdeen, coordinadora executiva del projecte Planetary Wellbeing Institutional Framework i professora a ESCI-UPF, ha obtingut el ‘Premi Talent Europa Segle XXI’, convocat amb la Fundació Catalunya Europa i orientat a les polítiques europees en els àmbits social, econòmic i polític, pel treball The EU Non-Financial Reporting Directive and corporate Narrativa disclosure practices: The case of the fashion industry. Pol Morillas, director del CIDOB, i Pau Mas, director de la Fundació Catalunya Europa –institució impulsora també d’aquest Premi– han copresidit el jurat, del qual també han format part Sofia Rodríguez, economista en cap del Banc Sabadell; Anna Terrón, directora de la FIIAPP; Eva Anduiza, catedràtica de Ciència Política de la Universitat Autònoma de Barcelona, ​​i Javier Arregui, professor associat Departament Ciències Polítiques de la Universitat Pompeu Fabra.

El ‘Programa Talent Global’ també dona suport a la formació de joves talents en relacions internacionals mitjançant una estada de recerca remunerada que ha estat atorgada a Inés Arco per la seva proposta La política exterior feminista: ¿canvi paradigmàtic o instrumentalització discursiva? Llicenciada en Estudis d’Àsia Oriental per la Universitat Autònoma de Barcelona i màster en Relacions Internacionals per l’IBEI, Inés Arco s’incorporarà a l’equip investigador del CIDOB durant un període de sis mesos.

Diàlegs CIDOB-Fundació Banc Sabadell

L’acte ha finalitzat amb dos Diàlegs –que es van poder seguir a través del canal de youtube del CIDOB– protagonitzats pels guanyadors dels dos premis. Lewin Schmitt va conversar amb la periodista Marta García Aller, moderats pel Pol Morillas, sobre com condiciona Twitter la política exterior i l’opinió pública. El paper que poden jugar les empreses en una Unió Europea més sostenible va centrar el diàleg de Lela Mélon i Carina Hopper, professora de Sostenibilitat Empresarial de ESSEC Business School, moderades per Pau Mas.

Recupera els Diàlegs CIDOB-Fundació Banc Sabadell