Shakespeare i ‘Somni d’una nit d’estiu’ visiten Sant Sebastià a #Donostia2016

La Fundació Sant Sebastià 2016 impulsa i ofereix cada nit a una audiència de 250 persones un total de 30 representacions, 10 en basc i 20 en castellà, de l’obra ‘Somni d’una nit d’estiu’. Amb motiu del 400 aniversari de la mort de William Shakespeare, es representarà aquest espectacle únic en el qual la màgia i la fantasia uniran forces amb diverses disciplines artístiques per portar a l’audiència a un món fantàstic ple de fades i encanteris, amor i desengany. Es tracta d’un dels projectes més especials de la programació de la Capitalitat Cultural.

Teatre, dansa i música

Aquest espectacle, que fusiona teatre, dansa i música, tendeix la mà a la participació del públic, que encarnarà el paper dels convidats del banquet nupcial que serveix de context al desenvolupament de la funció. S’estrena aquest dimarts 21 de juny, amb el començament del solstici d’estiu, el màgic període en el qual transcorre l’obra, i es representarà diàriament durant un mes. Cada vespre, 250 persones seran convidades a participar en una àgape pre-nupcial que servirà de pretext festiu para, una vegada caiguda la nit, endinsar-se en un relat itinerant que fusionarà teatre, música i dansa pels sorprenents racons i senderes del bosc màgic de Cristina Enea.
 suenodeverano-donostia-1
L’espectacle començarà a les 21:00h i serà llavors quan els espectadors deixin de ser mer públic i es converteixin en convidats a les noces de Hermia i Demetrio, els personatges principals de l’obra. S’asseuran en les seves respectives cadires per adonar del banquet mentre gaudeixen de les primeres escenes. L’obra, dividida en 5 actes, transcorrerà en diferents espais del parc, per la qual cosa l’audiència no presenciarà la representació de forma habitual. S’endinsaran, llum d’oli en mà, al bosc màgic seguint el fil conductor de la trama on es barregen personatges reals amb altres fantasiosos i mitològics.
‘Somni d’una nit d’estiu’ és un dels projectes principals de la proposta dissenyada en el Faro de les veus. Una ambiciosa iniciativa concebuda per emocionar, oferir una experiència multisensorial i obrir una porta al teatre més clàssic a través d’una obra canònica de les lletres universals. L’obra està dirigida per Iñaki Rikarte i Fernando Bernués i adaptada per Patxo Telleria.

#Donostia2016

Donostia-Sant Sebastià 2016 Capital Europea de la Cultura busca construir al nostre territori i a Europa un nou model sostenible de convivència i relació entre diferents. Per a això promou i facilita un context – un temps, un espai, uns recursos, un focus d’atenció – d’experimentació i aprenentatge on generar concentrar, coordinar i visibilizar processos i activitats culturals innovadors, diversos (localitzacions, llengües, agents, disciplines, públics).