Sis projectes innovadors per apropar la música clàssica a tots els públics en el programa ‘Liderazgo e Innovación Musical’ amb la Escuela de Música Reina Sofía

21 alumnes de la Escuela de Música Reina Sofía participen en la tercera edició del programa ‘Liderazgo e Innovación Musical’ que impulsem juntament amb la Escuela de Música Reina Sofía. Els alumnes dividits en 6 grups, estan duent a terme diferents projectes musicals per a acostar la música clàssica a tots els públics. Aquests són els projectes:

-‘Rompiendo esquemas’, concerts de música clàssica contemporània amb vocació d’apropar-se a un públic jove mitjançant una posada en escena innovadora i una ruptura amb el format tradicional. Calendari de pròxims concerts: 19 de maig a les 16h al Club Matador de Madrid, i el 23 de maig a les 12h al Auditorio Sony de la Escuela de Música Reina Sofía.

-‘Música danzante’, sèrie d’actuacions curtes en el foyer del Museu Thyssen en les quals música, dansa i pintura són protagonistes horitzontals d’aquesta sèrie de micro-espectacles. Les representacions van tenir lloc el passat 29 d’abril amb motiu del Dia Internacional de la Dansa. Els alumnes van aconseguir generar intercanvis entre diferents arts de forma horitzontal, sense jerarquies, on tots els actors tenen la mateixa importància.

-‘Olores y sabores de Jerez’, cata-concert que il·lustra els paral·lelismes que guarden l’enologia i la música, estimulant l’olfacte, el gust i l’oïda. Se celebrarà en els cellers de Osborne a Jerez.

-‘Arte de barrio’, projecte de co-creació amb joves en situació d’exclusió social amb l’Associació La Rueca, donant l’oportunitat d’acostar-los la música clàssica de la mà de joves músics professionals amb procedències similars. S’ha dut a terme un taller al març, una segona trobada a l’Auditori Nacional a l’abril i a la fi d’aquest mes de maig, se celebrarà el concert participatiu en les instal·lacions de l’Associació La Rueca.

-‘Purple’, tallers amb dones víctimes de violència de gènere en els quals utilitzant percussió corporal, veu i instruments senzills, es pretén comprovar la capacitat sanadora de la música.

-‘Palo Santo’, tallers amb nens els orígens dels quals són sud-americans en els quals, a través de l’aprenentatge de cançons populars colombianes, cubanes i costa-riquenyes, els alumnes pretenen incrementar el sentit de pertinença i l’autoestima a aquests nens la identitat dels quals és necessari reforçar per ser fills d’immigrants nascuts a Espanya. Pròxims concerts: 24 de maig en Plaza la Remonta de Madrid i l’1 de juny al Auditorio Sony de la Escuela de Música Reina Sofía.