Rubén Martín guanya el II Premi Fundació Banc Sabadell a les Ciències i l’Enginyeria i Daniel López Serrano, el XIII Premi a la Investigació Biomèdica

El jurat del II Premi Fundació Banc Sabadell a les Ciències i l’Enginyeria ha reconegut el prof. Rubén Martín per la seva visió innovadora i creativa de la catàlisi química i per les seves respostes a les necessitats i demandes de la societat dins un context de desenvolupament sostenible. Per la seva banda, el jurat del XIII Premi Fundació Banc Sabadell a la Investigació Biomèdica ha reconegut al Dr. Daniel López Serrano com a guanyador del premi 2018 per la seva innovadora contribució en el camp de la resistència bacteriana als antibiòtics, tema d’immensa rellevància biomèdica i sanitària a nivell mundial.

D’esquerra a dreta: Dr. Daniel López Serrano, XIII Premi Fundació Banc Sabadell a la Investigació Biomèdica; i Prof. Rubén Martín, II Premi Fundació Banc Sabadell a les Ciències i l’Enginyeria.

Més sobre el Dr. Daniel López Serrano,  XIII Premi Fundació Banc Sabadell a la Investigació Biomèdica

Daniel López Serrano (Múrcia 1977) és doctor en Bioquímica per la Universitat de Múrcia. Des del 2014, dirigeix el seu propi laboratori com a científic titular del CSIC en el Centre Nacional de Biotecnologia (CNB). La seva línia de recerca se centra en el camp de la resistència bacteriana als antibiòtics.

Ha descobert noves dianes d’intervenció farmacològica per solucionar aquest important problema: l’existència de basses lipídiques en les membranes bacterianes i la importància de l’evolució de les poblacions bacterianes en els biofilms que aquestes formen en superfícies biològiques. Els seus resultats contribuiran a disminuir el risc de processos infecciosos en quadres clínics en general i intervencions quirúrgiques, en particular.

Més sobre el Prof. Rubén Martín, II Premi Fundació Banc Sabadell a les Ciències i l’Enginyeria

Llicenciat i doctor en Bioquímica per la Universitat de Barcelona. Després de cinc anys duent a terme estudis postdoctorals en el camp de la catàlisi organometàl·lica, el 2008 va iniciar la seva carrera a l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ, Tarragona). El 2013, va ser promogut a professor associat i seguidament a professor d’investigació ICREA. Actualment, dirigeix ​​un grup de recerca de 17 estudiants de doctorat i investigadors postdoctorals a l’ICIQ, Tarragona.

El prof. Martín ha estat premiat per la seva visió innovadora i creativa de la catàlisi química i les seves respostes a les necessitats i demandes de la societat dins d’un context de desenvolupament sostenible. Una de les línies de la seva investigació més destacada es basa en dissenyar ‘varetes màgiques’ capaces de preparar àcids grassos mitjançant la fixació de gasos contaminants com el diòxid de carboni (CO2) en hidrocarburs saturats derivats del petroli. Aquesta investigació té una gran rellevància atès que els àcids grassos són de vital importància en la indústria química, tèxtil, cosmètica i agroalimentària, amb un valor de mercat que arribarà als 20.000 milions de dòlars el 2023.