Reto Futuro, programa d’emprenedoria social dirigida a joves en situació de vulnerabilitat

2020, és un any que ens marcarà a tots. Marca el nostre present però també marcarà el nostre futur. Són molts els sectors que s’estan redefinint i el futur de tots també. Com a societat, afrontem un gran repte i, alhora, una gran oportunitat, la de participar en la creació d’un nou món millor en el qual els joves participin activament en aquesta creació. Ells són els protagonistes.

I precisament per aquesta raó, hems co-creat junt amb Imagine Creativity Center i Fundació Exit el programa d’emprenedoria social ‘Reto Futuro’. Es tracta d’un programa dirigit a joves en situació de vulnerabilitat perquè, mitjançant continguts educatius, eines tecnològiques accessibles i acompanyament de mentors, puguin viure una experiència formativa i transformadora que els prepari per a un futur que ells mateixos poden crear. Ara, més que mai, és imprescindible donar-los veu i escoltar-los.

Dinàmica del programa

Equips de 3 joves d’entre 16 i 21 anys en situació de vulnerabilitat. Cada equip comptarà amb un entrenador (voluntari d’empresa), un educador (de l’institut/ONG que apunta a l’equip) i un facilitador (expert en metodologia Lombard). Cada entrenador , educador i facilitador podran ser-ho d’un màxim de 3 equips. En total es preveuen aproximadament 17 equips participants per a aconseguir impacte en uns 50 joves.

La convocatòria està oberta fins al 18 de maig a través del web Reto Futuro.