#RegalosUrbanos als carrers de Saragossa

El projecte lagaleriadelamagdalena, que forma part d’una xarxa de galeries urbanes, aterra a Saragossa amb l’objectiu de promoure projectes artístics a l’espai públic que es caracteritzen per l’alta participació ciutadana i la generació de vincles emocionals amb la cultura i una identificació amb l’obra realitzada.

Per a això, s’utilitzen llocs infravalorats de l’espai públic per convertir-los en galeries d’art efímeres on tot el que s’exposa es regala, en forma de #RegalosUrbanos o a través de la reapropiació del lloc pels ciutadans. El repte és: recuperar espais abandonats, fent exposicions efímeres on les peces exposades es regalen a qui passi per allà.

En total són 6 exposicions: 3 seleccionades per convocatòria, una col·lectiva en la qual la participació és online i hi ha obres de tot el món, una cinquena que es farà en col·laboració amb Mercado del 13 i Harinera ZGZ, una associació per visibilitzar malalties rares, amb la qual es realitzaran uns tallers pels #RegalosUrbanos i una sisena d’un artista de Sao Paulo.

galeriamagdalena-zaragoza-1

#RegalosUrbanos, 25 i 26 de juny

Es tracta d’una iniciativa que reuneix petites peces de disseny, creatives, artístiques… que es realitzen amb material barat, de manera senzilla i ràpida i on el que fa falta és imaginació. S’exposen i regalen als vianants que s’apropin a aquells espais urbans abandonats on es mostraran amb l’objectiu de fomentar i recolzar a artistes emergents.

Els #RegalosUrbanos són una manera d’apropar l’art a la gent i de crear vincles afectius entre les persones i els llocs i les persones i l’art. Se celebrarà el proper 25 de juny, i el 26, tindrà lloc ‘Arctangente’, una galeria d’art virtual Creative Commons, on la gent de qualsevol punt del planeta pot compartir les seves obres i tot el contingut es pot descarregar en alta qualitat. L’exposició es realitza en format postal, amb un link en el revés que porta a la plataforma virtual.