Recomanació: article de Carlos López Otín reivindicant el paper de la investigació científica

L’insuportable pes de la levitat científica‘ un article de Carlos López Otín en la revista Claves de razón práctica en el qual reivindica el paper de la investigació científica i destaca la importància de l’educació i la cultura com a base d’un futur millor. López Otín apunta que és difícil entendre als qui no consideren a la Ciència o als seus instruments com una forma de cultura, capaç d’enriquir el pensament humà en múltiples dimensions.

“El talent és el ben natural millor repartit al planeta que avui encara ens acull amb càlida generositat encara que, en ple Antropoceno, ja comença a donar algunes mostres de cert cansament després de la seva col·lisió amb el meteorit humà”

El Dr. López Otín, catedràtic de Bioquímica i Biologia Molecular de la Universitat d’Oviedo, ha treballat en els Centres Ramón y Cajal i Severo Ochoa de Madrid, i a les Universitats de Lund, Nova York i Harvard. Compagina la seva labor docent amb el desenvolupament de línias d’investigació sobre Càncer, Envelliment i anàlisi funcional de genomes. A més, és el president del jurat del Premio Fundació Banc Sabadell a la Investigació Biomèdica.