Parlem amb Jordi Juanos, director de Plant-for-the-Planet Espanya, entitat participant de B-Value

El 2007, a un nen de nou anys anomenat Felix Finkbeiner li van encarregar un treball sobre l’ós polar. Mentre investigava el seu animal preferit, va descobrir que aquest es trobava en perill d’extinció i la causa era una cosa anomenada “crisis climàtica”. Va pensar en què podia fer per evitar-ho i va començar a convèncer altres nens i nenes per revertir aquesta situació fent alguna cosa que ells poguessin fer: Plantar arbres. El 28 de març de 2007 el primer arbre va ser plantat a l’escola de Felix, i al cap d’un any havien aconseguit promoure la plantació d’1 milió d’arbres a la seva ciutat.

Aquest va ser l’inici de “Plant-for-the-Planet”, organització que, avui dia, ha realitzat accions d’educació ambiental i climàtica a 90 països, ha impulsat la plantació de més de 40 milions d’arbres per tot el món, 200.000 d’ells a Espanya, i ha treballat amb més de 90.000 nens, nenes i joves a escala mundial.

Hem pogut conèixer aquest projecte en primera persona gràcies al testimoni de Jordi Juanos, director de Plant-for-the-Planet España. “Plant-for-the-Planet és una iniciativa infantil i juvenil que busca el seu apoderament per lluitar eficientment i amb visió de futur mitjançant la plantació d’arbres” – explica Jordi – “No ens posem límits. Per desgràcia, plantar arbres és molt necessari i fins que es demostri el contrari, els arbres continuen sent la millor màquina natural o artificial capaç de capturar el CO2 de l’atmosfera i convertir-lo en Oxigen necessari per a la vida”.

Plant-for-the-Planet va participar en la segona edició de B-Value, el programa que coimposem amb Fundació Ship2B, amb el suport de Fundació Juan Entrecanales de Azcárate, per transformar el sector social a través de la innovació. Sobre la seva experiència en el programa, Jordi ens comenta que “Aprenem molt i hem anat, a poc a poc, incorporant aquests aprenentatges en la nostra gestió diària, buscant sempre la professionalitat, cosa que, en la meva opinió personal, és un dels reptes del tercer sector a Espanya, la professionalització de les entitats”.

Ens preguntem com podem col·laborar per mitigar els efectes de la crisi climàtica. El Jordi ens ho explica molt bé, “Prenent consciència de la importància global i local de l’emergència climàtica. Si després es vol ajudar és fàcil, plantem arbres junts. Com més millor! I identifiquem aquests joves que, d’aquí màxim 15 anys, hauran de prendre decisions clau per salvaguardar la salut del planeta”.

Sobre el futur de Plant-for-the-planet, el Jordi ho té clar, “Aspirem a identificar, capacitar i empoderar els futurs líders climàtics a Espanya i en l’àmbit global”. La plantació massiva d’arbres ajudarà de forma eficaç, eficient i econòmica a l’acció real contra l’emergència climàtica. “Ens proposem que cada vegada més empreses i institucions se sumin activament a aquesta missió capital per a nosaltres i el nostre planeta” conclou Jordi.