L’Orquestra Simfònica del Vallés actua en el Festival de Torroella de Montgrí

Un any més, el Festival de Torroella de Montgrí acull en el seu escenari a l’Orquestra Simfònica del Vallés (OSV) amb un programa en el qual es podrà gaudir de peces com per exemple l’obertura de l’òpera ‘Les noces de Fígaro’ de Mozart o concert per a piano i orquestra número 5 en Mi bemoll major ‘Emperador’ de Beethoven.

En aquesta ocasió l’OSV comptarà amb la participació del jove pianista rus-lituà Lukas Geniusas, una de les joves promeses actuals més interessants. Guanyador del segon premi de Concurs Chopin de Varsòvia 2010 i del segon premi del Concurs Chaikovsky 2015. El seu repertori és extens i va del barroc a la música contemporània. En la seva presentació en el Festival de Torroella de Montgrí interpretarà dues obres mestres del piano: el Concert número 20 de Mozart i el Concert número 5 ‘Emperador’ de Beethoven acompanyat per OSV sota la direcció del seu titular, Rubén Gimeno.

lukas-geniusas-osv-torroella

Lukas Geniusas

Més sobre l’OSV

Es va crear en el 1987 en el si de l’Associació Amics de l’Òpera de Sabadell i és l’única orquestra simfònica d’Espanya organitzada empresarialment com a societat anònima laboral on els treballadors són alhora els propietaris. La seva activitat és intensa, amb més de cent actuacions a l’any, se centra especialment a la ciutat de Sabadell i en el Palau de la Música Catalana.
Al llarg de la seva trajectòria ha rebut diversos premis com: el Premi Nacional de Música 1992, atorgat per la Generalitat de Catalunya, i la Medalla d’Honor 2012 de la ciutat de Sabadell.
Durant aquest temps la OSV ha tingut diferents directors titulars: Albert Argudo, de 1988 a 1992; Jordi Mora, de 1993 a 1997; Salvador Brotons, del 1997 al 2002; Edmon Colomer, del 2002 al 2005, i David Giménez Carreras, de 2006 a 2009. Des de setembre de 2009, Rubén Gimeno és el director titular.