L’entrevista de la setmana – ‘Es desconeix el valor del treball creatiu, sobretot quan un és jove i m’alegra veure que si que hi ha oportunitats per a nosaltres’, Javier Fernández, guanyador del I Premi de Disseny ANFACO-Fundació Banc Sabadell

Aquest dijous 28 de febrer, hem lliurat el I Premi de Disseny ANFACO – Fundació Banc Sabadell a un jove dissenyador de 24 anys, Javier Fernández. Un premi que reconeix i fomenta el talent creatiu dels joves dissenyadors i dóna l’oportunitat de mostrar el seu treball. La proposta guanyadora és la creació del cartell commemoratiu dels 115 anys de ANFACO sota el lema ‘CATA LA LATA’.

Què suposa rebre aquest premi? Molta alegria! Crec que és un bon reconeixement a nivell professional i sempre és una bona motivació que valorin el teu treball.
Com valores que entitats com ANFACO i Fundació Banc Sabadell apostin per reconèixer el talent dels més joves? Molt positivament. És important que es potenciïn els talents joves des d’entitats que tenen la capacitat d’ajudar a llançar les seves carreres professionals i no al contrari com tristament passa en sector del disseny, en el qual es tendeix més aviat a aprofitar-se d’aquests i no donar-los el valor ni el reconeixement que es mereixen pel seu treball.
Creus que fa falta potenciar més el talent creatiu a Espanya? Potenciar i valorar-ho! Es desconeix el valor del treball creatiu, sobretot quan un és jove i m’alegra veure que si que hi ha oportunitats per a nosaltres.
Quin seria el teu somni professional? Òbviament viure fent el que m’agrada. Dissenyar i crear però sense oblidar-me de treballar per a viure i no a l’inrevés.
Què t’agradaria aconseguir? Viure fent coses molt variades sense estancar-me ni avorrir-me I viatjar molt!
Què és per a tu el talent? Una aptitud que es torna inútil sense actitud.

Pots consultar el catàleg amb el cartell guanyador i les 1o propostes finalistes fent clic aquí.