#JoCreoTalent – ‘Creadors emergents’ a la IX Trobada d’Artistes Nous de Cidade da Cultura

IX Encontro de Artistas Novos: #EAN9

La Cidade da Cultura de Galícia es convertirà per novè any consecutiu en un espai de trobada en què creadors emergents tindran l’oportunitat de donar a conèixer els seus treballs i debatre sobre l’art contemporani durant quatre dies de convivència i intercanvi de coneixements i idees amb altres agents culturals. Serà al IX Encontro d’Artistes Novos – # EAN9, coordinat per Rafael Doctor, que se celebrarà del 25 al 29 d’agost de el 2019.

L’EAN busca afavorir la convivència entre artistes emergents gallecs i procedents d’altres llocs, a més de posar en contacte els participants amb agents del sector com crítics, comissaris o art followers i periodistes. Una edició més, l’EAN portarà a Gaiás artistes i creadors amb una trajectòria reconeixible com Pilar Albarracín, les germanes Lúa i Bandia Ribeira i Nicolás Combarro per compartir les seves experiències i reflexions al voltant de l’art.

Els participants conviuran també amb tres observadors o art followers que, des de l’àmbit curatorial o del periodisme cultural, donen suport als joves creadors i procuren estar al corrent de les novetats del món de l’art emergent. Seran Javier Díaz-Guardiola, Eduardo Valiña i Semíramis González. Cada un dels participants en l’EAN farà una presentació pública centrada en el seu treball i projecte creatiu personal, servint de plataforma i aparador de les seves creacions.

El IX Encontro d’Artistes Novos compta amb un total de quaranta places a què poden optar tots aquells professionals nascuts entre 1984 i 2001 -ambdós inclosos- estudiants i llicenciats en Belles Arts o afins i tots aquells que demostrin tenir una trajectòria o projecte artístic. Seguint la senda iniciada al V EAN, deu de les 40 places disponibles estaran obertes a artistes majors de 35 anys, que hauran de reunir els mateixos requisits que els altres candidats. Amb aquesta proposta, l’EAN busca formular un diàleg amb artistes d’altres generacions en un procés creatiu obert.

La consecució d’una plaça al IX EAN inclou matrícula d’inscripció, estada en règim de pensió completa, transports diaris des de Santiago fins a la Cidade dóna Cultura i transports per a la visita a l’MARCO, CGAC i Fundació Granell. El IX Encontro d’Artistes Novos està organitzat per la Fundació Cidade dóna Cultura amb la col·laboració de la Fundació Banc Sabadell.

Es poden consultar les bases de la convocatòria, el procediment i butlleta d’inscripció, així com la llista de seleccionats en l’apartat de descàrregues al peu d’aquesta mateixa pàgina. La documentació, així com qualsevol consulta sobre el procediment s’ha de dirigir al e-mail: encontro@cidadedacultura.org.