Irma Clots Figueras rep el XVIII Premi Fundació Banco Sabadell a la Investigació Econòmica

La Dra. Clots ha agaït el suport de la fundació a la investigació d’excel·lència a Banc Sabadell.

La Dra. Irma Clots Figueras ha rebut avui el XVIII Premi Fundació Banc Sabadell a la Investigació Econòmica per a menors de 40 anys pel seu treball d’investigació quantitativa sobre aspectes de gènere de l’economia política. El guardó li ha estat lliurat pel president de Banc Sabadell, Josep Oliu, en el transcurs d’un acte celebrat a la seu de SabadellHerrero a Oviedo, que ha comptat amb la presència del president del Principat d’Astúries, Adrián Barbón.

La glossa de la guardonada ha estat a càrrec del Dr. Antonio Cabrales, catedràtic d’Economia i director del Departament d’Economia a l’University College London i vicepresident executiu de l’European Economic Association.

Antonio Cabrales va definir a la premiada com “una investigadora especial al nostre país pel seu treball, que ressalta la interacció entre institucions polítiques, socials i desenvolupament econòmic”, i ha destacat “les seves contribucions a entendre com la participació de la dona en la vida política contribueix no solament al benestar de les dones sinó al benestar general “.

La Dra. Clots, per la seva banda, va agrair a la Fundació Banc Sabadell “el seu suport a l’excel·lència a Espanya”, i ha destacat que tota la seva investigació “està relacionada amb allò que fem els economistes i que de vegades no és ben entès: intentar comprendre de forma rigorosa com funciona la societat, la presa de decisions i com les característiques personals i culturals d’aquells qui prenen decisions poden tenir implicacions importants per al benestar social “.

La Dra. Clots ha fet un recorregut per la seva investigació “concentrada en els camps del desenvolupament econòmic, l’economia del treball i l’economia pública”, i ha subratllat el tema pel qual ha obtingut més reconeixement com a investigadora: Economia Política a l’Índia, en el qual analitza l’efecte de la identitat -definida com a gènere, casta i religió- dels polítics en les economies aplicades i també en la sanitat, educació i en conflicte religiós.

Ha repassat també altres aspectes de les seves investigacions centrades en “Identitat i migració” que aprofundeixen en com les polítiques poden afectar la identitat dels individus o a la integració dels immigrants.

Per concloure va fer un breu recorregut per l’economia experiental en què treballa per intentar entendre la relació entre la confiança i les institucions.

Més sobre la Dra. Irma Clots Figueras

És llicenciada en Economia per la Universitat Pompeu Fabra i doctora en Economia per la London School of Economics and Political Science i catedràtica a la Universitat de Kent. Ha desenvolupat la seva carrera acadèmica en el Departament d’Economia de la Universitat Carlos III de Madrid.

Premi Fundació Banc Sabadell a la Investigació Econòmica

Aquest guardó, la dotació del qual és de 30.000 euros, vol encoratjar i reconèixer el treball dels investigadors en els camps del coneixement econòmic, empresarial, jurídic i social i contribuir a l’anàlisi i formulació d’alternatives que promoguin el benestar social. Es convoca des de l’any 2002 i té caràcter anual.

Està dirigit a investigadors menors de 40 anys que compten amb un currículum d’investigació excel·lent en els camps esmentats. Els candidats al premi poden ser proposats per universitats, centres acadèmics i d’investigació, fundacions, empreses i altres institucions tant nacionals com internacionals.

Sobre la Fundació Banc Sabadell

La Fundació Banc Sabadell es va constituir com a fundació privada el 1994 amb la voluntat d’estimular l’excel·lència i promoure el coneixement de la cultura. El seu objectiu és promoure activitats de divulgació, formació i investigació en els àmbits educatiu, científic i cultural, així com fomentar i donar suport al talent jove.