Gestió cultural amb impacte social. Impulsem a PUBLICA23 dos diàlegs que posen en valor el paper de la cultura i el seu impacte en la societat

“Com gestionen els joves?” i “La cultura, motor de canvi” van ser els temes dels dos diàlegs impulsats en la tretzena edició de PUBLICA, la trobada de referència internacional per als professionals de la cultura, que va tenir lloc els dies 15 i 16 de febrer. Els ponents, representants d’entitats i programes amb els quals col·laborem, van posar en valor el paper de la cultura com a eina d’impacte social i la importància de promoure-la i apropar-la a la societat, en especial, amb focus en el públic jove i la necessitat d’adaptar-se al context actual.

Com gestionen els joves?

Joves gestors culturals ens van explicar com gestionen els projectes que lideren i van compartir exemples de bones pràctiques per arribar al públic jove. “Moltes entitats s’han adonat que en el món de la clàssica és important canviar coses perquè hi ha una crisi objectiva de públic i tenim la necessitat de captar el públic jove” va expressar Mireia Arguijo, Membre Comissió Jove i Junta de Govern del Palau de la Música Catalana, en un diàleg moderat per Kike Labián, artista a Kubbo, i en què també van participar Alba Rodríguez, directora del Festival Bal y Gay i Pablo Martos, violinista i director de Garnati Ensemble.

“Es comunica a les persones, no als joves, i s’ha de comunicar amb la veritat, la força i la il·lusió del projecte que tu tens. A l’escenari has de tocar amb bravura, i passió, i no importa si hi ha alguna imperfecció. Els concerts han de tenir una càrrega humana, molt més que acadèmica.” Amb aquesta reflexió va tancar Pablo Martos la seva intervenció en el diàleg. Descobreix tot el que es va parlar en el següent vídeo:

La cultura, motor de canvi

Com la cultura pot transformar la societat? “L’impuls creatiu ens repara. Per a les persones econòmicament pobres, la cultura ho és tot. Poder expressar-se lliurement. La majoria dels joves amb els quals treballem han afrontat reptes que ni ens imaginem, i el cinema els dona el poder per narrar-se, reescriure la seva història. I això també passa amb la música o el teatre” va explicar Pedro Sara, director de Escuela Dentro Cine en el diàleg moderat per María Guerrero, presidenta executiva de Fundación Acción Social por la Música i que va comptar amb la participació de Miguel Ángel López, director de Fundación Grupo Sifu i David Peralto, president de Fundación Teatro Joven.

“La cultura genera emoció, l’emoció genera empatia i autoestima, i tots estem en exclusió si no ens exposem als impactes emocionals. En l’adolescència és fonamental exposar-se a aquest impacte emocional que permeti treure el millor de si, ser ambiciós i descobrir passions, poder parlar del desig, en definitiva, ser millor, ser més feliç. Treballar en aquest tipus de projectes ens canvia la vida a tots” va destacar David Peralto. Pots recuperar aquesta reflexió i moltes més en el següent vídeo: