Entrevista de la setmana – “A Celera ens ensenyen a que no hi ha res més poderós que una persona amb talent que es coneix i que sap el que vol a la seva vida”, Rosa Narváez, becada de la Fundació Banco Sabadell

Entrevistamos a Rosa Narváez, becada por la Fundación Banco Sabadell para el programa Celera, el primer programa que acelera personas y no proyectos.

Aquest programa dóna l’oportunitat a que joves talents puguin desenvolupar iniciatives de sectors com la ciència i la tecnologia. La Rosa és una dels 10 joves seleccionades que participen en aquest programa personalitzat que inclou tallers, cursos, grans oportunitats, xerrades i activitats que s’orienten al desenvolupament personal i professional. Rosa Narváez va estudiar Publicitat i RRPP per la UCM llicenciant-se amb premi extraordinari i Dret a la U.N.E.D. Després de cursar un màster Dir. Art i Creativitat a Madrid i Londres, va començar la seva trajectòria professional com a creativa digital a Shackleton i Kitchen, guanyant diversos premis en certàmens publicitaris. Després d’aconseguir la Beca Wallapop per formar-se en UX / UI a Ironhack Madrid, va començar a treballar a Propelland, on lidera projectes de disseny d’experiència per a companyies com Coca-Cola o Pernod Ricard. Compagina la seva professió com a docent al Màster de Creativitat Publicitària en TAG i com a directora del curs “Creativitat Digital per Creatius” en col·laboració amb El Corte Inglés.

Bon dia Rosa. Has estat una dels 10 talents espanyols que han participat en la cinquena edició de Celera, un programa que neix amb l’objectiu d’identificar joves amb talent a Espanya. Què ha significat per a tu? Ja fa gairebé vuit mesos que em van anunciar que formava part de la cinquena generació i des de llavors no he deixat de rebre oportunitats de creixement tant professional com personal. Des del professional, donant-me accés i veu en els millors fòrums del meu sector, i ajudant-me a tenir més visibilitat com a dona en el sector tecnològic. I des de la part més personal, gràcies als tallers de creixement intrapersonal, aprenent com és d’important conèixer-se bé a un mateix per ser feliç fent el que a una li agrada.

Podries explicar-nos com ha estat l’experiència: els tallers, els cursos, les activitats orientades a el desenvolupament personal i professional …? Com comentava anteriorment, el primer any és un enfocament intrapersonal. Al principi xoca una mica, perquè la majoria dels que entrem a Celera ho fem amb l’accelerador ben trepitjat a fons i amb la intenció de seguir cremant gasolina. Potser és per això pel que tots estem allà.

Ens eduquen pensant que el talent va lligat a la brillantor acadèmica. I després arriba l’estrès, l’ansietat, la falta d’autoestima i sembla que tot això no té res a veure amb la nostra carrera professional. A Celera ens ensenyen que no hi ha res més poderós que una persona amb talent que es coneix a si mateix i que sap el que vol a la seva vida, i és precisament això el que estem aprenent junts com a generació.

Durant aquest temps hem tingut la sort de rebre tallers de dos grans professionals Katya i Marta, dues psicòlogues excel·lents que saben perfectament donar a la tecla amb perfils com els nostres i a les quals estaré eternament agraïda. A més, tenim reunions intergeneracionals cada tres mesos en què podem compartir les nostres històries amb altres companys que han passat o estan passant pel mateix procés. Està sent tan enriquidor que estic desitjant veure què tenen pensat per a nosaltres els pròxims mesos.

A més, has tingut l’oportunitat de crear i protagonitzar el teu propi projecte. Podries explicar-nos en què ha consistit? Alguna anècdota que vulguis compartir? Al gener ens van notificar que érem un dels 6 equips guanyadors mundials de l’hackaton de Space Apps que organitza la NASA, una competició que té lloc a 200 ciutats de tot el món i la convocatòria madrilenya la va organitzar Celera.

El projecte que presentem es deia GalaxyQuest i buscava solucionar un problema molt concret: el telescopi Hubble genera centenars de terabytes de fotografies cada any i la seva anàlisi requereix un tipus de processament, el visual, que requereix massa recursos i massa temps. És per això que vam crear una experiència que permetés als fans de la NASA “capturar” galàxies en l’espai i navegar entre les meravelloses fotografies de l’Hubble mentre resolen petites tasques que ajuden a entrenar l’algoritme que processa aquestes imatges.

Com a anècdota, vam ser convidats al Kennedy Space Center per presentar-li el projecte a la NASA i veure el llançament de l’Falcon 9 de Space X. Ens van cancel·lar el llançament dues vegades, l’últim intent tant sols a 30 segons d’enlairar-lo, perquè un maleït núvol va decidir posar-se a sobre del coet. Us podeu imaginar la desil·lusió… havíem creuat mig món només per veure aquest llançament. Per al tercer i últim intent, les possibilitats eren mínimes, entorn al 10%. Des del mirador de la NASA, no ens van confirmar el llançament fins que quedava pràcticament un minut en el qual vam cridar sense desenganxar-nos ni un segon dels nostres prismàtics. Sens dubte, ha estat una de les millors experiències de la meva vida.

Com valores la participació de la Fundació Banc Sabadell amb Celera, i especialment, amb tu? La participació de la Fundació Banc Sabadell la qualificaria com essencial. Sense el suport d’institucions com aquesta seria impossible que persones com nosaltres haguéssim tingut accés a tot el que he comentat anteriorment. Inclosa l’experiència única de poder veure aquest coet trencar la barrera del so (i els meus plors de l’emoció en conseqüència).

La qualitat de les oportunitats i de la formació que estem obtenint els meus companys i jo és impagable. En la part més personal, espero poder estar a l’alçada i utilitzar-lo per poder retornar-li a la societat tot el que estic rebent.