Acte d’entrega dels Premis Fundació Banc Sabadell a la Investigació Biomèdica i a les Ciències i Enginyeria

El president de Banc Sabadell, Josep Oliu, ha entregat el XV Premi Fundación Banc Sabadell a la Investigació Biomèdica a la Dra. Guillermina López-Bendito i el IV Premi Fundació Banc Sabadell a les Ciencies i l’Enginyeria a la Dra. Nanda Rea

El Dra. Guillermina López-Bendito ha estat guardonat per la seva innovadora contribució en el camp de la Neurobiologia del desenvolupament. Ha fet contribucions pioneres a la comprensió de la formació i la plasticitat de les connexions nervioses durant el desenvolupament cerebral, en condicions normals i en models sensorials de privació.

La Dra. Nanda Rea ha estat premiada per la seva contribució en el camp de l’Astrofísica. La seva recerca se centra en l’estudi d’una classe d’estrelles de neutrons amb camps magnètics extremadament intensos: els magnetars, un tipus particular de pulsars.