El projecte BODEGA, Premi Fundació Banc Sabadell a la Innovació en Arquitectura

El Premi Fundació Banc Sabadell a la Innovació en Arquitectura, convocat en el marc de la Mostra d’Arquitectura Internacional del Col·legi Oficial d’Arquitectes de Catalunya (COAC), ha estat atorgat al projecte BODEGA, dirigit i coordinat per Edouard Cabay, Carles Sala i Relja Ferusic. Tres arquitectes formats en la ETSAB i l’Architectural Association de Londres.

Aquest premi reconeix el treball d’arquitectes que aposten per solucions inèdites i innovadores, aportant noves solucions, propostes, sistemes o processos. En el cas de BODEGA, el projecte es basa a relacionar les necessitats del món del vi a Catalunya amb les possibilitats que ofereix l’arquitectura contemporània.

© BODEGA

Més sobre BODEGA

El canvi climàtic afecta també a l’enologia, de manera que els mètodes més tradicionals de producció de vi estan evolucionant ràpidament. Aquest projecte posa al servei dels enòlegs el coneixement tecnològic i científic de l’arquitectura. Es tracta de tornar a recuperar el valor de materials que sempre han estat presents en l’elaboració del vi (ceràmica, fusta, vidre…) amb l’objectiu de recuperar-los, però des d’una nova perspectiva: la que aporten els nous coneixements científics.

La recerca abasta aspectes com el paisatge de la vinya, el celler i el seu context rural, el procés d’elaboració del vi (collita, fermentació, criança, coupage i envelliment), el disseny dels espais de producció, i els espais per al tast de vins. La propera fase del projecte és construir un espai de tast, que se situarà en la Finca Mas Rodó, en el Penedès, i consistirà en una estructura de fusta amb una pell activa de cristall i Corian, desenvolupada expressament per Cricursa i DuPont.