El millor cinema europeu fa parada en Segòvia

112 pel·lícules de 29 països i 162 projeccions són els ingredients de la 10ª Mostra de Cinema Europeu de Segòvia (MUCES) que se celebra fins al 24 de novembre i en la qual es presenten pel·lícules europees no estrenades comercialment a Espanya i que han estat grans èxits de crítica. En aquesta edició, a més, s’han organitzat presentacions, col·loquis concerts, taules rodones, cites gastronòmiques, conferències, exposicions, homenatges, tertúlies de cinema, tallers i masterclass.

Una setmana de cinema europeu que ha rebut el suport de la Fundació Banc Sabadell amb l’objectiu de seguir fomentant la cultura. Entre les pel·lícules que s’han pogut veure aquest any en MUCES destaquen la britànica Macbeth, de Justin Kurzel, nominada a Palma d’Or a Cannes; les últimes creacions italianes de Matteo Garrone, Edoardo Maria Falcone i Nani Moretti, El conte dels contes, Que sigui el que Déu vulgui i Mia mare, respectivament; la més recent creació de la directora homenatjada el passat any en la Mostra, Margarethe on Trotta, The Misplaced World; l’última de Yorgos Lanthimos, Llagosta, guardonada la passada setmana en el Festival de Sevilla; o les espanyoles La núvia, de Paula Ortiz, Premi Zabaltegui a Sant Sebastià. Una edició que també ha tingut moments emotius amb l’homenatge a un dels actors més importants de la història del cinema espanyol, Alfredo Landa, projectant 6 de les seves pel·lícules més destacades.

Entre les novetats d’aquesta edició, MUCES i Turisme de Segòvia engeguen ‘cinema i gastronomia’ fins al 29 de novembre per degustar les especialitats d’una vintena de restaurants segovianos que s’han adherit a la proposta.