El cicle ‘Las Piedras Cantan’ uneix música i patrimoni a Castella i Lleó

Àvila, Salamanca i Segòvia acullen els concerts del cicle ‘Las Piedras Cantan’ organitzat per la Fundación Santa María la Real del Patrimonio Histórico durant el 9, 13 i 21 de juliol. Una iniciativa que té com a objectiu unir música i patrimoni per acostar l’art de joves talent a un públic cada vegada més ampli. La música serà l’encarregada de donar moviment a l’espai de manera que l’arquitectura cobrarà vida i els músics es convertiran en els actors. Per a això s’han escollit tres ciutats Patrimoni de la Humanitat de Castella i Lleó.

El primer concert se celebrarà aquest diumenge 9 de juliol a les 21h en la Catedral d’Àvila a càrrec del catedràtic de clau Jesús Gonzalo López que farà sonar l’òrgan de Leandro Garcimartin, restaurat fa uns anys, aquest concert serà una oportunitat única de poder escoltar-ho.

El 13 de juliol a les 21h la Casa de la Moneda de Segòvia acollirà la música flamenca del guitarrista Raúl Olivar per acostar a tots els assistents la història de la innovadora fàbrica d’encunyar moneda aixecada a instàncies de Felipe II.

I finalment, el 21 de juliol a les 21h el cicle es tancarà al Pati d’Escoles Majors de la Façana Rica de la Universitat de Salamanca amb un recital a càrrec de Duette jazz, el duo compost per Pablo Ruiz al piano i la veu de Sheila Blanco.