El capital humà de Banc Sabadell, clau en la 4 ª edició B-Value, el programa d’innovació adreçat a líders del tercer sector

Més de 40 empleats de Banc Sabadell de Madrid i Barcelona están participant com a mentors en la quarta edició de B-Value, el programa d’innovació adreçat a líders del sector social que treballen en entitats sense ànim de lucre, que impulsem juntament amb Ship2B.

De manera voluntària, aquests empleats comparteixen amb les entitats la seva dilatada experiència i professionalitat per assessorar-les i acompanyar-los en temes com el màrqueting de comunicacions, les finances o l’assessorament jurídic, entre d’altres.

Al mes de març es va organitzar la conferencia ‘En Tus Zapatos’, una sessió formativa adreçada a empleats de Banc Sabadell amb l’objectiu d’apropar-los a la realitat del Tercer Sector, per entendre què és la innovació social i ajudar-los a enfocar adequadament les mentories. Un dia que, segons els mateixos empleats va ser de gran ús “per perdre la por a la mentoria i la ignorància del sector, va ajudar molt conèixer l’experiència d’un mentor de l’any anterior. Mostrar experiències reals és la millor manera de mostrar com l’experiència pot ser enriquidora“.

Malgrat la situació que els mentors i les entitats s’han reunit amb Covid-19, les mentories s’han pogut dur a terme en format online. De fet, aquesta adaptació ha estat molt valorada per tots dos costats com un dels mentors subratlla que “m’ha agradat l’experiència de conèixer a fons problemes reals que s’han accentuat amb la crisi de salut en què vivim i que va més enllà de la saturació de l’UCI“. Una experiència única per als empleats, podent connectar, empatitzar i posar-se en les “sabates” d’aquestes entitats, tal com en asseguren “ells, les entitats, ho agraeixen moltíssim, qualsevol contribució menor en absolut. Mai vaig pensar que podia aportar res a persones tan especialitzades en el seu sector. M’he sentit molt ben acompanyat i he gaudit molt de l’entusiasme que han posat en tot moment“.

En definitiva, els empleats de Banc Sabadell valoren amb un 8,6 de cada 10 la seva experiència com a mentors en aquesta quarta edició B-Value. Els 11 mentors l’entitat dels quals és finalista, continuen assessorades i mentorades a les entitats fins a finals de setembre