DOCfield reflexiona sobre la movilitat humana a través de 25 exposicions

Fins al 30 de novembre, Barcelona acull la cinquena edició de DOCfield, el Festival de Fotografia Documental. Aquest any la temàtica gira al voltant de la movilitat humana, convida a reflexionar sobre les diferents formes de viatjar i es qüestiona temes com per exemple  per què ens movem?, com transforma el viatge la identitat personal? o si la movilitat humana és una condició, un privilegi o una necessitat. Al llarg del festival, es podrà visitar fins a 25 exposicions en diferents espais de la ciutat com Palau Robert, Universitat de Barcelona, Arts Santa Mònica o el Museu Marítim de Barcelona.

Com a novetat, les 9 exposicions que formen part de la secció oficial del festival estan situades seguint un eix geogràfic central que travessa Barcelona des de la Diagonal fins a Colón. La ‘Ruta DOCfield’ explica l’exposició col·lectiva dels principals periodistes visuals nacionals i internacionals que han estat testimonis de les tasques de rescat de refugiats que arriben a Europa per mar, reflexiona sobre la caiguda del califat, mostra el treball de les dones taxistes a Índia, entre altres temes.

A més, en aquesta edició es torna a celebrar la ‘Nit DOCfield’, projeccions gratuïtes a l’aire lliure que complementen el tema del festival a través de la narració audiovisual. Tindrà lloc el 30 de novembre coincidint amb la clausura del festival. Al llarg del festival, s’organitzen diferents activitats com a trobades amb autors i visites guiades. Es pot consultar tota la programació a la web de DOCfield.

IV Dummy Award Fundació Banc Sabadell

DOCfield organitza el Dummy Award, el premi de maquetes de fotolibros amb l’objectiu de donar visibilitat a nous formats editorials que seran exposats en la Fundació Foto Colectania a partir del 24 de novembre.