“De B-Value hem passat d’una bona idea, a un projecte, que ara, després de més de 10 mesos, està ja sobre el paper, amb nombres i no solament amb somnis”, Álex Pigem de Fundación Agustín Serrate, entitat finalista de B-Value

‘La música cura’, Música en Vena (Ignacio García Castelló, co-fundador, comunicació i màrqueting)

Què ha suposat el vostre pas per B-Value? B-Value ens ha ensenyat a treballar en un model de mesurament d’impacte, a posar focus en els projectes que ens puguin generar autosostenibilitat i a focalitzar les funcions de l’equip per al creixement de l’organització.
Què destacaríeu de B-Value? La qualitat, professionalitat i exigència amb la qual es treballa al programa. Donar-nos l’oportunitat a entitats del tercer sector de treballar amb les millors eines i professionals per augmentar el nostre impacte i desenvolupar el nostre projecte, és alguna cosa únic i molt innovador. Sobretot la rapidesa amb la qual hem après i aplicat tot el que se’ns ha ofert. És molt impactant. Ens ha aportat una visió totalment nova de la nostra entitat.
Com valoreu que entitats com a Fundació Banc Sabadell impulsin en aquest tipus de programes? És un plus molt gran para la marca Banc Sabadell. Per a entitats del tercer sector com nosaltres, treballar de la mà de professionals del BS i poder comptar amb el seu suport accelera molt notablement el desenvolupament dels nostres projectes.

Fundación A LA PAR (Jaime Peidró, director de Relacions Institucionals de la Fundación A LA PAR)

Què ha suposat el vostre pas per B-Value? Ha estat una experiència molt enriquidora en tots els sentits, professional i humana. Per a nosaltres ha significat gairebé el realitzar un Master de Primer Nivell, que no érem conscients de l’abast de coneixement abans d’entrar i hem après moltíssim en el procés. També hem realitzat un networking molt interessant que ens ha permès valorar nous negocis i oportunitats tangibles per a la Fundació. Finalment hem revisat el nostre projecte per fer-ho viable, rendible i sostenible gràcies al treball i suport durant tots aquests mesos.

Què destacaríeu de B-Value? La professionalitat de l’equip de B-Value al llarg de tot el Programa. La coordinació per fer els webinars, les trobades amb els diferents Mentors concorde al projecte de cadascun i que fossin reunions que creessin valor. La flexibilitat en alguns moments per recolzar els diferents projectes. La metodologia que també ajudés a donar sentit a les presentacions. La pràctica dels pitch perquè tinguessin un major impacte i en definitiva el fer-nos uns millors professionals de cara a presentar un projecte real davant uns possibles inversors.

‘Som infància’, Fundació Nen Déu (Xènia Moliner, directora del projecte ‘Som infància’)

Què ha suposat el vostre pas per B-Value? Ha suposat un avanç tremend. Tal com diu el propi nom, B-Value, ens ha servit per donar-nos valor, estimular autoestima d’equip i donar-nos rigurositat en el desenvolupament del projecte.

Què destacaríeu de B-Value? Destacaria l’enorme valor que té posar el focus en el desenvolupament professional dels projectes socials. Creure en nosaltres i potenciar-nos, accelerar-nos, catapultar-nos. És un plaure descobrir que el fins ara era un mur es pot convertir en un esglaó.

Com valoreu que entitats com a Fundació Banc Sabadell impulsin en aquest tipus de programes? És un enfocament innovador, eficient i que aposta per l’excel·lència en qualsevol dels àmbits d’intervenció; sigui el que sigui que facis en la vida, fes-ho bé!.

‘Gudwud’, Fundación Agustín Serrate (Álex Pigent, dirección estratégica de Gudwud)

Què ha suposat el vostre pas per B-Value? El pas per B-Value ha representat un procés de reinvenció per a la nostra entitat. La dependència absoluta que tenim les entitats del tercer sector de l’administració pública implica la necessitat de desenvolupar projectes d’innovació. Reinventar-se o morir. B-Value ha estat aquesta bastida en el qual ens hem recolzat, que ens ha acompanyat, que ens ha empès. Una mica aquest trampolí per desenganxar i creure-li-ho. De B-Value hem passat d’una bona idea, a un projecte, que ara, després de més de 10 mesos, està ja sobre el paper, amb nombres i no solament amb somnis.

Què destacaríeu de B-Value? Destacaria el valor humà de tots els mentors i consultors que ens han acompanyat pel camí. I sobretot la possibilitat de poder establir relacions amb altres entitats del sector allunyades de l’àmbit d’actuació. Quan ens van preguntar com definiríem B-Value en una paraula vam dir: xarxes. Sense col·laboració no hi ha evolució. Sense xarxes, no hi ha canvi.

Com valoreu que entitats com a Fundació Banc Sabadell impulsin en aquest tipus de programes? Em sembla imprescindible i necessari. La transformació social no passa solament per les entitats del 3er sector. Pansa per tots. Per les empreses, per l’administració i per nosaltres. Crec que entre tots hem de buscar aquests ‘punts de trobada’ que ens permetin avançar. Per col·laborar penso que hi ha 2 punts fonamentals: confiança, i capacitat per cedir. Si volem avançar en la frase màgica de ‘construir un món millor’, individualment no ho anem a aconseguir. Així que sí, l’impuls d’aquest tipus de programes és imprescindible. Tant per a les entitats socials amb tal que puguin obtenir un prisma més empresarial de la seva gestió. Com per a les grans empreses perquè puguin obtenir un prisma més social, més enllà de la maximització dels beneficis costi el que costi.