“De B-Value hem passat d’una bona idea, a un projecte, que ara, després de més de 10 mesos, està ja sobre el paper, amb nombres i no solament amb somnis”, Álex Pigem de Fundación Agustín Serrate, entitat finalista de B-Value

Des de Fundació Banc Sabadell hem premiat a 4 de les 10 entitats finalistes de B-Value, el programa d'innovació social que impulsem juntament amb Ship2b. Hem parlat amb elles per saber més detalls del que els ha suposat el seu pas pel programa…

‘La música cura’, Música en Vena (Ignacio García Castelló, co-fundador, comunicació i màrqueting)

Què ha suposat el vostre pas per B-Value? B-Value ens ha ensenyat a treballar en un model de mesurament d’impacte, a posar focus en els projectes que ens puguin generar autosostenibilitat i a focalitzar les funcions de l’equip per al creixement de l’organització.
Què destacaríeu de B-Value? La qualitat, professionalitat i exigència amb la qual es treballa al programa. Donar-nos l’oportunitat a entitats del tercer sector de treballar amb les millors eines i professionals per augmentar el nostre impacte i desenvolupar el nostre projecte, és alguna cosa únic i molt innovador. Sobretot la rapidesa amb la qual hem après i aplicat tot el que se’ns ha ofert. És molt impactant. Ens ha aportat una visió totalment nova de la nostra entitat.
Com valoreu que entitats com a Fundació Banc Sabadell impulsin en aquest tipus de programes? És un plus molt gran para la marca Banc Sabadell. Per a entitats del tercer sector com nosaltres, treballar de la mà de professionals del BS i poder comptar amb el seu suport accelera molt notablement el desenvolupament dels nostres projectes.

Fundación A LA PAR (Jaime Peidró, director de Relacions Institucionals de la Fundación A LA PAR)

Què ha suposat el vostre pas per B-Value? Ha estat una experiència molt enriquidora en tots els sentits, professional i humana. Per a nosaltres ha significat gairebé el realitzar un Master de Primer Nivell, que no érem conscients de l’abast de coneixement abans d’entrar i hem après moltíssim en el procés. També hem realitzat un networking molt interessant que ens ha permès valorar nous negocis i oportunitats tangibles per a la Fundació. Finalment hem revisat el nostre projecte per fer-ho viable, rendible i sostenible gràcies al treball i suport durant tots aquests mesos.

Què destacaríeu de B-Value? La professionalitat de l’equip de B-Value al llarg de tot el Programa. La coordinació per fer els webinars, les trobades amb els diferents Mentors concorde al projecte de cadascun i que fossin reunions que creessin valor. La flexibilitat en alguns moments per recolzar els diferents projectes. La metodologia que també ajudés a donar sentit a les presentacions. La pràctica dels pitch perquè tinguessin un major impacte i en definitiva el fer-nos uns millors professionals de cara a presentar un projecte real davant uns possibles inversors.

‘Som infància’, Fundació Nen Déu (Xènia Moliner, directora del projecte ‘Som infància’)

Què ha suposat el vostre pas per B-Value? Ha suposat un avanç tremend. Tal com diu el propi nom, B-Value, ens ha servit per donar-nos valor, estimular autoestima d’equip i donar-nos rigurositat en el desenvolupament del projecte.

Què destacaríeu de B-Value? Destacaria l’enorme valor que té posar el focus en el desenvolupament professional dels projectes socials. Creure en nosaltres i potenciar-nos, accelerar-nos, catapultar-nos. És un plaure descobrir que el fins ara era un mur es pot convertir en un esglaó.

Com valoreu que entitats com a Fundació Banc Sabadell impulsin en aquest tipus de programes? És un enfocament innovador, eficient i que aposta per l’excel·lència en qualsevol dels àmbits d’intervenció; sigui el que sigui que facis en la vida, fes-ho bé!.

‘Gudwud’, Fundación Agustín Serrate (Álex Pigent, dirección estratégica de Gudwud)

Què ha suposat el vostre pas per B-Value? El pas per B-Value ha representat un procés de reinvenció per a la nostra entitat. La dependència absoluta que tenim les entitats del tercer sector de l’administració pública implica la necessitat de desenvolupar projectes d’innovació. Reinventar-se o morir. B-Value ha estat aquesta bastida en el qual ens hem recolzat, que ens ha acompanyat, que ens ha empès. Una mica aquest trampolí per desenganxar i creure-li-ho. De B-Value hem passat d’una bona idea, a un projecte, que ara, després de més de 10 mesos, està ja sobre el paper, amb nombres i no solament amb somnis.

Què destacaríeu de B-Value? Destacaria el valor humà de tots els mentors i consultors que ens han acompanyat pel camí. I sobretot la possibilitat de poder establir relacions amb altres entitats del sector allunyades de l’àmbit d’actuació. Quan ens van preguntar com definiríem B-Value en una paraula vam dir: xarxes. Sense col·laboració no hi ha evolució. Sense xarxes, no hi ha canvi.

Com valoreu que entitats com a Fundació Banc Sabadell impulsin en aquest tipus de programes? Em sembla imprescindible i necessari. La transformació social no passa solament per les entitats del 3er sector. Pansa per tots. Per les empreses, per l’administració i per nosaltres. Crec que entre tots hem de buscar aquests ‘punts de trobada’ que ens permetin avançar. Per col·laborar penso que hi ha 2 punts fonamentals: confiança, i capacitat per cedir. Si volem avançar en la frase màgica de ‘construir un món millor’, individualment no ho anem a aconseguir. Així que sí, l’impuls d’aquest tipus de programes és imprescindible. Tant per a les entitats socials amb tal que puguin obtenir un prisma més empresarial de la seva gestió. Com per a les grans empreses perquè puguin obtenir un prisma més social, més enllà de la maximització dels beneficis costi el que costi.