‘Qualsevol objecte és un espai temporal’, nova exposició en Espai 13

La Fundació Joan Miró acull el nou cicle d’exposicions ‘Un peu fora. Expedicions i diàspores’ en el Espai 13 fins a setembre de 2017, amb la col·laboració de la Fundació Banc Sabadell. L’objectiu és proposar una mirada analítica al treball de sis joves artistes que han treballat en la diàspora.

Aquesta nova exposició ‘Qualsevol objecte és un espai temporal’ de l’artista Nicolás Lamas, deslliga els fils que entrellacen realitat material, imatge i virtualitat aplegant una quinzena d’escultures, fotografies i treballs videogràfics en què dialoguen binomis com cultura i natura, imatge i matèria o informació digital i realitat.

Lamas hi contraposa una xarxa alternativa de relacions poètiques que activen nivells de lectura múltiples i condueixen el visitant a repensar la natura de les coses i la manera com percebem. Es planteja un debat sobre les inconsistències que es generen entre el món físic i els sistemes de representació i pensament.

Un exemple del que es pot veure en aquesta intervenció és la noció de rastre, Nicolás Lamas elabora Plato’s Cave (2016), un treball videogràfic que recrea el mite de la caverna, en què la realitat es manifesta únicament com a traces de llum i ombres projectades sobre les parets de la cova d’uns presoners. En contrast directe, es mostra tot seguit Black Mirror (2016), una peça que funciona com una versió fosca de la realitat que l’espectador confronta en veure’s emmirallat en una pantalla apagada i, precisament per això, molt reflectora.

Més sobre el cicle en Espai 13

Fins a setembre de 2017 es podrà visitar i conèixer les diferents intervencions que acull el cicle:

-Momu & No És (del 19/01/2017 al 05/03/2017): el primer trimestre de 2017 serà el torn d’una instal·lació virtual que examina la dimensió simbòlica de llocs que formen part del nostre recorregut virtual.

-Eva Fàbregas (del 16/03/2017 al 30/04/2017): l’artista barcelonina se sumeixi a aquest cicle amb un projecte que parteix de la dislocació de tècniques habitualment utilitzades en màrqueting que permeten activar costums socials.

-Adrià Julià (de l’11/05/2017 al 02/07/2017): en el mes de maig aquest artista proposa una recerca audiovisual sobre les dinàmiques globals a partir de dos fets aparentment independents que acabaran relacionant-se.

-Martin Llavaneras (del 13/07/2016 a l’11/09/2017): aquest artista de Lleida serà l’encarregat de tancar el cicle amb la seva intervenció en la qual contraposa nocions establertes com la idea de naturalesa, paisatge o patrimoni, mentre que apel·la a una interpretació més subjectiva de l’entorn.

¡