‘Crescendo. Creamos Ópera’ arrenca la seva tercera edició i suma vint joves talents que formaran part del programa

Aquest mes de març ha començat la tercera edició del programa Crescendo. Creamos Ópera’, una iniciativa de la Fundación Amigos del Teatro Real impulsada amb la nostra col·laboració, que ofereix formació i oportunitats professionals a joves promeses de l’àmbit de la creació operística, sota el compromís de promoure un ecosistema artístic divers i inclusiu.

Begoña Gómez, Carmen Lázaro, David Barrera, Diana Rojas, Elena Zamundio, Emilia Pérez, Gabriel Mas, Gonzalo Ruiz, Pepe Hannan, María Martín, Raquel Del Pino, Roman Bordón, Silvia Naranjo i Susana García formaran part de la nova generació de talents de ‘Crescendo’, i se sumen a les 40 joves promeses que ja han participat en anteriors edicions del programa.

Durant els mesos de març i abril, rebran un programa formatiu exclusiu amb tallers d’interpretació, cant, vocal coach i marca personal entre moltes altres sorpreses. A més, tindran la possibilitat de descobrir tots els secrets del Teatro Real de la mà dels seus professionals i accedir a noves oportunitats laborals.

Javiera Andrea Saavedra, participant de la segona edició del programa, explica que “participar al programa Crescendo ha significat per a mi una tremenda oportunitat de creixement artístic”. Pel que fa a la formació, Jessica Bogado destaca que ha pogut aprendre “no només dels professors que vam tenir sinó sobretot dels meus companys, he après molt dels vint que som perquè cadascú tenia alguna cosa per ensenyar”.

‘Crescendo. Creamos Ópera’ s’ha consolidat com a iniciativa d’abast nacional i internacional a llarg termini. Un exemple és la soprano Emilia López, participant de la seva segona edició. Recentment ha estat guanyadora de les dues darreres edicions del concurs Mirna Lacambra, i ha debutat als rols de Berta i Donna Anna a l’Escola d’Òpera de Sabadell, ambdues iniciatives amb què també col·laborem des de la Fundació.

Creiem en el talent, basat en l’esforç i la igualtat d’oportunitats, així com el valor de la cultura com a eina generadora de valor, progrés i transformació social. Per aquesta raó, acompanyem entitats amb la nostra mateixa visió com la Fundació Amics del Teatro Real, el compromís de la qual es materialitza no només en iniciatives com ‘Crescendo. Creamos Ópera’, sinó també, en el Ciclo Jóvenes Talentos – Fundación Banco Sabadell, un projecte artístic destinat a oferir una experiència formativa i una oportunitat professional a joves estudiants de l’Escuela Superior de Música Reina Sofía a través d’un cicle de quatre concerts que se celebren fins al mes de juny.

Des de la Fundació Banc Sabadell, seguirem els progressos d’aquesta nova generació de talents que segur deixaran empremta al panorama operístic actual.