COVID-19: Fundación Balia i Fundación Exit, ara més que mai amb les persones

#Nosquedamosencasa #Todosaldrábien

Fundación Balia ha adaptat els seus projectes per a donar-los continuïtat a distància. Per a això, tot el seu equip està donant suport educatiu, emocional i psicològic a les famílies, i és que Balia ajuda a prop de 700 famílies i mil menors. Els programes s’han adaptat a la situació secundant-se en les eines disponibles en cada cas, alguns per telèfon altres per email. Amb aquesta iniciativa han detectat que molts menors s’estan despenjant del ritme escolar per falta de dispositius i connexió a Internet, i per això, des de Balia estan treballant per a trobar solucions a aquesta situació.

‘Conecta Jóvenes-Conecta Mayores’, un dels seus programes en el qual joves voluntaris ajuden a majors amb la informàtica i el maneig dels seus telèfons intel·ligents, està en marxa donant suport tecnològic als majors a través del telèfon i el correu electrònic. I com estem veient aquests dies, la “màgia” entre les persones ocorre, i gràcies a aquest programa des de Balia estan comprovant la relació que s’estableix entre totes dues generacions, el vincle que han creat és tal que els joves estan donant molt suport i animant als seus “alumnes” que ara es troben en una situació realment delicada.

Vídeo de suport dels joves als majors

#ExitSeQuedaEnCasa

Fundación Exit també continua en marxa ajudant a joves, aquests dies a distància però prestant tot el seu suport per a seguir endavant amb els seus programes. Com és el cas del Projecte eDuoExit (que té com a objectiu la formació professional i especialització orientada per a les empreses i així facilitar la inserció laboral dels joves), on l’equip de Exit estan treballant totes les competències transversals en format online amb els materials que ja tenen: vídeos de competències protagonitzades pels Alumni Exit, amb sèries de cites online en format webinar i amb preworks i post work ad hoc per cada competència.

A més, la implicació de l’equip Exit aquests dies ha anat més enllà. Han dut a terme un mapatge de joves que tenen a la seva disposició mitjans per a connectar-se com a telèfons, tauleta, ordinadors, wifi, dades…per a poder seguir-los més de prop i intentar que tots puguin complir els seus objectius.