#ConectArte, unint cultura, talent i creativitat

Què succeeix quan s’uneix la cultura? Aquest dijous hem reunit a 26 entitats culturals amb les quals col·laborem amb un objectiu: crear llaços, que es coneguin entre elles, que es generin possibles sinergies… connectar-les.

Creiem que si se sumen els talents, la creativitat i els projectes, es poden aconseguir grans idees i grans assoliments per seguir impulsant la cultura en tots els àmbits. Per això, vam voler comptar amb la participació de diferents entitats representants de diversos sectors però també de diferents ciutats per aconseguir la major pluralitat possible en tots els sentits. Totes elles van participar durant tot un dia en diferents activitats en grup on es van treballar conceptes tan fonamentals com són la ‘col·laboració’.

Gràcies a la participació de: Azkuna Zentroa, Café Central de Poesia, Centro Niemeyer de Asturias, Cultura del Principado de Asturias, Escuela Superior de Música Reina Sofía, ESMUC (Escuela Superior de Música de Catalunya), Feria LOOP Barcelona, Festival Cara-B, Festival Fringe de Torroella de Montgrí, Festival Sampler Series, Foto Colectania, Fundación Contemporánea, Graner Barcelona, HANGAR Centro de producción e investigación de artes visuales, IBStage Barcelona, ICA (Instituto Industrias Culturales y de las Artes), LABoral Centro de Arte y Creación Industrial, Las Cigarreras de Alicante, Medialab-Prado Madrid, Mercat de les Flors, PhotoEspaña, Photographic Social Vision, Quincena Musical de San Sebastián, Sala Parés de Barcelona, Schubertiada de Vilabertran, Taller de Músics i Teatre Lliure.

Un dels exercicis que es van realitzar va ser el descriure al teu company en format poema, i est va ser el resultat…

“Quan vaig entrar a la sala, Emilio era un forà, ara sé que és un enamorat de l’art contemporani. Podrà o no podrà agradar-te però és l’artífex del festival Loop de Videoart”.
“Silvia Omedes, dona de llum reflectora, mirall d’artistes, d’instants congelats i visions del món. De contrapès, la dansa, moviment del cos quan les idees descansen”.
“Marta Cobas, amb energia s’apassiona per l’antropologia però les coses més bones les reserva per a les persones”.
“Toni Clapés, nascut i crescut a Sabadell. Sempre va treballar com a informàtic però en el seu coco sempre va programar en llenguatge poètic”.
“Jaume i la poesia van de la mà. Acompanyant-nos en el camí de la creació des de l’acció”.
“Aquí Robert, programador de l’Auditori amb molt talent, impulsa les Sampler Sèries amb encara més risc i sense que se’ls porti el vent”.

“IBStage és una associació dedicada a la dansa clàssica i contemporània i la seva difusió fundada per Leo a Itàlia en 2008 i situada a Barcelona des de 2013 fomenten el talent i la col·laboració així el Institut del Teatre i el Liceu estan en els seus àmbits d’acció. Si alguna cosa destacada és la seva organització són els streamings en la retransmissió per ampliar així el seu mitjà d’acció”.

“Us presento a Juan Carlos Marfel, coordinador de projectes que sempre estan en cartell. Treballa en el Lliure, amb la seva Fundació, mentre dirigeix obres de teatre, que és la seva gran passió”.

“David del Banc Sabadell es deixa la pell compaginant afició i professió i va ampliant el seu camp d’acció fent teatre al Banc”.

“Julia és apassionada com demostra en el seu somriure desenfadat. Amant de l’art, la música i l’educació, a l’Escola de Música Regna Sofia gaudeix un munt”.
“Vicente de la seva conselleria de cultura gerent amant del cinema i la seva gent”.

“En el Festival LOOP de videoarte treballa Isa, que produeix i coordina. Quinze anys d’art contemporani i disciplina, més que vídeos amb passió, veritat i art”.

“Conèixer a Helena és conèixer la bondat i la passió, portar l’art en el cor. Amb la teva calidesa connectes amb la gent i estic segura que la Sala Parés mantindrà avantguarda i tradició meravellosament”.

“La naturalesa ho comprèn i la seva imatge reté. Amb la memòria la reprende, somiar en imatges és la passió que adora”.

“Àngels que és molt maca, en el Mercat dels Flors treballa. Dansa, art i acció són la seva autèntica passió”.

“Lliure, Clara Rodríguez amb passió el teatre porta en el seu cor i amb joves talents busca la transmissió de coneixements del Teatre Lliure a Barcelona amb il·lusió”.
“En Niemeyer, art, música, teatre i cinema són el seu dia a dia i quan para, ja amb la motxilla buida, segueix el viatge, l’estudi, en l’escena de la vida”.

“Filòsof, compositor i sensible escuchador detecta talent i genera adeptes i espais per a la nova creació. Home altaveu”.

“Us presento la Marina, una bona ballarina, el ball és la seva passió i ara també la seva professió. I em diu que ve de Terrassa però para les peles per al Banc Sabadell es passa”.

“A Alacant, Saúl Sellés, als artistes abrigalla en Residències Aquemarropa”.

“Molt tenaç i lliurat, dirigeix Marcos García el Medialab-Prado”.

“Carmen Moreno, inquieta comunicadora, apassionada del seu treball, crida al món en forma de hashtag que la gent li omple, la música li emociona. Comunica des de la Fundació Banc Sabadell amb mil oïdes i un càlid somriure”.

“Don Joan, ànima del Festival Cara-B, home de música independent”.

“Li va costar definir-se quan la seva passió buscava a Múrcia, l’Institut d’Indústries Culturals, va somiar Meravella i el mar per ella parlava”.

“Montse curiosa per naturalesa transmet lliurament. Musicóloga de formació treballa en la ESMUC, on desenvolupa la seva passió. Però Montse té una altra passió, molt major, els seus fills que són la seva il·lusió”.

“Ella és Sonia i és una colònia plena de passió, la seva màxima aspiració és connectar a la gent des de la Fundació en projectes al donin-te, aventures divergents perquè sap que la unió és inspiració”.

“Del Graner ve la Cristina, que a desenvolupar la dansa i el moviment ens anima. Amb recerca, creació i el festival Salmon, acosta el llenguatge de la dansa al món”.