Comunitat FBS: entrevistem Oihane C. Basurko, premi FBS a la Sostenibilitat Marina 2022, en el marc de la Ocean Decade Conference

Oihane C. Basurko, premio FBS a la Sostenibilidad Marina 2022

El futur dels oceans, la importància del canvi climàtic, la seguretat alimentària, la gestió sostenible de la biodiversitat o l’economia sostenible dels oceans han estat alguns dels temes que han marcat la Ocean Decade Conference de les Nacions Unides que ha tingut lloc del 10 al 12 de abril a Barcelona. Aquest esdeveniment ha estat un punt de trobada d’experts i líders d’opinió del sector així com represents institucionals de tot el món per reflexionar i actuar per a la preservació dels oceans.

Durant els dies previs s’han celebrat els “esdeveniments satèl·lit” amb més de 100 activitats per a totes les edats vinculades a la ciència oceànica i l’economia blava de la ciutat. En aquest context, ha tingut lloc a la Universitat de Barcelona la trobada ‘Challenges of the Ocean Decade – view from the next generation of ocean experts’, liderada per la Dra. Isabel Cacho, presidenta del jurat del nostre Premi a la Sostenibilitat Marina. Oihane C. Basurko, premio Fundación Banco Sabadell a la Sostenibilidad Marina 2022, ha participat a la trobada conversant amb estudiants de ciències marines de diferents universitats d’Europa, per promoure el diàleg entre les diferents generacions a través de la seva experiència com a investigadora.

No et perdis questa conversa amb Oihane on estrenem una sèrie de trobades amb el talent jove que forma part de la comunitat de la Fundació Banc Sabadell: