Ciència, art i innovació, pilars de connexió en la 4a edició de ConectARTE

La Fundació Banc Sabadell ha reunit entitats culturals de tota Espanya per a compartir plantejaments i reflexionar, a través de diferents debats i converses, sobre la necessària relació entre ciència, art i innovació. L’objectiu d’aquesta jornada és oferir un espai d’oportunitats i intercanvis entre les diferents entitats amb les quals la Fundació col·labora, per a impulsar projectes culturals i programes de talent.

Aquesta quarta edició s’ha celebrat en el marc de SónarCCCB, el congrés internacional que explora com la creativitat modifica el nostre present i imagina nous futurs. Mónica Rikic, Valerio Rocco, Imma Aguilar i Anna Díaz han participat en les diferents converses de la jornada.

Mónica Rikic, artista electrònica, programadora creativa i Premi Nacional de Cultura 2021, ha reflexionat sobre la tecnologia alternativa i les possibilitats creatives de les màquines.

Anna Díaz, realitzadora i artista visual, ha compartit la seva experiència en l’estudi barceloní Hamill Industries i hem pogut conèixer com extreuen poesia visual de sistemes DIY que combinen programari d’última generació amb màquines vintage i invents mecànics.

Finalment, Valerio Rocco, director del Círculo de Bellas artes de Madrid, i Imma Aguilar, directora de la FECYT (Federación Española de Ciencia y Tecnología) han conversat sobre la necessària conjunció entre ciències i humanitats. “La major innovació avui dia passa per una interdisciplinarietat creativa, i en totes aquestes instàncies cal actuar per a aconseguir-la”, reflexiona Valerio. Imma Aguilar ha destacat que “L’humanisme hauria de considerar la tecnologia com un assistent a l’humà, i no a l’inrevés.”

Fes click a l’enllaç  per veure el video resum de la jornada ConectARTE 2021.