Celera presenta la seva 10a generació i ja suma 100 joves talents a la seva comunitat

El nostre compromís amb l’impuls i la promoció del talent jove es materialitza en el suport a iniciatives com Celera, la primera acceleradora de talent jove d’Espanya que anualment selecciona 10 joves amb talent excepcional per dotar-los amb les eines necessàries que els permetin assolir el seu màxim potencial, generant així líders que contribueixin a crear una millor societat.

Aquest 2024 l’organització celebra una dècada identificant i potenciant el millor talent jove. Aquesta desena generació està formada per Jaime Oliver, Alba Rubio, Enric Ortega, José María González, Víctor Rodríguez, Teresa Gratacós, Ana de Pablos, Manuel Rico, Ana Simoneta Rubido i Tarik Ruiz. Amb ells, la comunitat de Celera arriba als 100 membres, tots seleccionats no només per la seva excel·lència, sinó també per la seva inquietud, talent i vocació de servei. Coneix-los en aquest vídeo:

Celera ofereix als seus membres un programa de lideratge que treballa a partir de dos eixos principals: el primer se centra a desenvolupar les competències socioemocionals com ara la intel·ligència intrapersonal, les habilitats interpersonals i la definició d’un propòsit vital. El segon eix s’enfoca a promocionar el capital relacional dels participants amb el seu entorn d’interès professional, a través de sessions de Mentoring, l’accés a grans oportunitats i xerrades amb grans referents al nostre panorama nacional.

Gràcies a Celera han sorgit iniciatives com The Open Ventilator, un dispositiu de respiració automàtica creat per diversos talents multidisciplinaris de l’ecosistema Celera i dut a terme en temps rècord durant el moment més dur de la pandèmia, arribant així a salvar vides tant a Espanya com Llatinoamèrica. Entre els integrants del projecte, hi ha la recent Premi Nacional d’Innovació 2023 a la categoria Jove Talent Innovador, Natalia Rodríguez fundadora de Saturn Labs, o Ignacio Moreno, cofundador de la fintech Capchase, dedicada al finançament d’altres startups amb un model SaaS, que fins ara ja ha aconseguit aixecar més de 500 milions de dòlars.

“Amb ells ja són 100 les persones que han passat pel nostre programa. No tinc paraules per descriure l’alegria, l’orgull i l’agraïment que sento avui”, diu Javier García Martínez en una carta que va publicar amb motiu d’aquesta fita. Per la seva banda, el director, Alejandro Rodríguez, destaca: “És una ocasió per celebrar tots els èxits aconseguits, i també una oportunitat per mirar el futur”. En els deu anys següents, Celera buscarà maximitzar el seu impacte positiu portant la seva metodologia d’identificació i desenvolupament de talent a la societat, organitzacions i universitats.