B-Value, el programa d’innovació per a líders del Tercer Sector, selecciona les 11 entitats finalistes de la 4a edició

La 4ª edició de B-Value, el programa d’innovació dirigit a líders del sector social que treballen en entitats sense ànim de lucre impulsat per a Fundació Banc Sabadell i Ship2B, ja té les seves 11 finslistes. La integració sociolaboral de persones amb discapacitat, el foment de l’ocupació, la immigració i l’alimentació saludable en la infància, són alguns dels objectius de les entitats escollides pel comitè de selecció del programa B-Value, format per representants de les fundacions organitzadores, Fundació Banc Sabadell i Ship2B, de l’entitat coimpulsora Fundación Joan Entrecanales de Azcárate, dels partners estratègics AFTERSHARE.TV i PwC, i de les entitats col·laboradores Fundación Lleialtat, Associación Española de Fundaciones i Salto con Red.

40 entitats socials han treballat virtualment durant tres meses, i a partir d’ara, es realitzarà un diagnòstic detallat de la situació i les necessitats particulars dels projectes de les 11 finalistes , i s’oferiran formacions, workshops i mentories personalitzades -que en aquesta ocasió s’adapten a l’entorn online per respondre a la situació actual- per treballar les seves propostes i establir connexions estratègiques amb mentors i públics d’interès clau. El 30 de setembre es clausurarà la 4a edició de B-Value amb un Demo Day, l’esdeveniment virtual obert al públic en el qual les 11 entitats mostraran la seva evolució.

Les 11 entitats finalistes

• Abrazo Cultural (Catalunya): ofereix cursos d’idiomes i tallers culturals impartits per persones refugiades i immigrants de països en conflicte o estigmatitzats, donant espai perquè aquestes persones expliquin les seves històries i comparteixin el seu talent i coneixements amb la ciutadania local.
  • Asociación TFCoop (Madrid): plataforma que permet connectar a estudiants universitaris amb entitats socials per resoldre necessitats a través dels treballs de final de carrera. L’entitat aporta, a més, acompanyament en el procés a través d’eines i mentors professionals.
  • AsoPMR – Asociación de Personas con Movilidad Reducida (Catalunya): amb el projecte Park4Dis busca crear un mapa per a persones amb mobilitat reduïda que afegeixi informació sobre la ubicació de places d’aparcament reservades. A més, permet reportar incidències o altres problemàtiques que es troben en cada punt.
  • Fundación Asindown (València): ‘La Mare que Va’ sorgeix com a espai de formació en hostaleria per a persones amb síndrome de Down i discapacitat intel·lectual, apostant per l’autonomia personal i la inclusió sociolaboral.
  • Fundació Intermedia (Catalunya): IntermediaJOB és una plataforma online de selecció de professionals per competències que ofereix serveis de formació, assessorament i entrevistes personalitzades a les empreses i accés a ofertes, orientació i formació als candidats.
  • Fundació Nova Feina (València): Amb el projecte Col4Lab busquen reunir les millors eines per crear, organitzar i compartir el coneixement existent en l’àmbit de la intervenció sociolaboral. Aquest sistema col·laboratiu es basa en les comunitats de pràctica, la innovació oberta i la intel·ligència col·lectiva.
  • Fundación Prenauta (Andalusia): ‘Los niños se comen el futuro’ pretén conscienciar sobre la importància de portar una alimentació saludable i fomentar la solidaritat, buscant crear una cadena en la qual cada família que participa al programa ajuda a un altre nen d’una família amb menys recursos.
  • Fundación Rey Ardid (Aragó): ‘Dando Cuerda’ busca crear una alternativa d’inserció laboral per a persones amb malaltia mental a través de l’elaboració artesanal de cordes amb budells de xai per a músics que busquen l’autenticitat de la música antiga i clàssica.
  • Fundació Rubricatus (Catalunya): Amb ‘Esdeveniments Sostenibles’ ofereixen les eines necessàries perquè un esdeveniment, a més de funcionar, generi un impacte social positiu i mediambientalment sostenible a l’entorn on es desenvolupa.
  • Quatorze (València): ‘Celestina Urbana’ és un projecte que busca regenerar zones de vulnerabilitat urbana. A través d’un treball de camp, assessoren comunitats per al desenvolupament de processos participatius, que permetin dissenyar estratègies de transformació que combinin enfocaments espacials i socials.
  • Yoga Sin Fronteras (Catalunya): amb la formació de ioga oficial i gratuïta per a persones en situació de vulnerabilitat o en risc d’exclusió social, busquen oferir una eina real de canvi, empoderament personal i inclusió laboral.