#ArxiuHistòric I Presentació de la Guía de archivos históricos de la banca en España

El dia 8 de juliol de 2019 s’ha presentat a la seu del Banco de España a Madrid el llibre Guía de archivos históricos de la banca en España (Banco de España, Madrid, 2019) en la qual ha participat com coautor l’Arxiu Històric de Banc Sabadell.

La Guía descriu els fons documentals dels arxius històrics de la banca espanyola que han participat en el projecte: Archivo Histórico BBVA, Archivo Fundación Caja Inmaculada (CAI), Archivo Histórico CECA, Archivo Banco de España, Archivo Fundación Bancaja, Archivo Histórico Fundación Bancaria “La Caixa”, Archivo Fundación Especial Pinnae (Caixa Penedès), Archivo Histórico y Centro de Documentación Fundación Fundos, Arxiu Històric Banc Sabadell i Archivo Histórico Banco de Santander.

La Guía conté un resum de la història de l’entitat, la història del propi centre d’arxiu, la política d’ingressos i gestió de documents, els fons i col·leccions custodiades, les dades de contacte i accés i l’edifici i serveis. Aquesta descripció s’ha elaborat seguint la norma ISDIAH: International Standard for Describing Institutions with Archival Holdings (CIA/ICA, London, 2008).

El nucli de la Guía és la descripció dels fons documentals que custodia cada centre d’arxiu. Aquesta descripció s’ha elaborat seguint la norma internacional de descripció arxivística ISAD(G): General International Standard Archival Description (CIA/ICA, Stockholm, 1999).

La Guía té una extensió de 307 pàgines, la presenta el Governador del Banco de España, Pablo Hernández de Cos i inclou un estudi del Prof. Pedro Tedde de Lorca, acadèmic de la Real Academia de la Historia, sobre l’evolució del sistema bancari espanyol durant segle XX.