‘Arte y Filosofía. Amistades peligrosas’, cicle de conferències en el Museu Reina Sofia de Madrid

La Real Asociación de Amigos del Museo Reina Sofía impulsa, junt amb la Fundació Banc Sabadell, un cicle de conferències en el qual es donaran respostes a qüestions com: quins són les relacions entre art i filosofia al món contemporani? Veritablement la filosofia pot ajudar-nos a entendre l’art contemporani? Pot l’art contemporani ajudar-nos a entendre als pensadors del nostre temps? Durant el curs, es donaran respostes a través d’una petita selecció de parelles formades per un artista i un pensador en els quals s’aquesta relació interdisciplinària resulti rellevant.

Més detalls en aquest vídeo presentació en el qual es resumeix part del contingut més destacat…

Programa de conferències

El curs tindrà lloc a l’Auditori 200 del Museu a les 19:30h:

Dimarts 28 de febrer: ‘Paul Klee y Walter Benjamin. El equívoco viendo del progreso’, amb José Luis Pardo, Catedràtic de Filosofia a la Universitat Complutense de Madrid i director del curs.

Dilluns 6 de març: ‘Andy Warhol y Arthur Danto. Un brillo extraño’ amb Estrella de Diego, Catedràticad’Art Contemporani a la Universitat Complutense de Madrid.

Dilluns 13 de març: ‘Francis Bacon y Gilles Deleuze. La figura sin historia’, amb José Luis Pardo, Catedràtic de Filosofia a la Universitat Complutense de Madrid i director del curs.

Dimarts 21 de març: ‘Vasili Kandinsky, Friedrich Hegel y Guy Debord. Representación artística y representación política’, amb Tomás Pollán, Professor d’Antropologia i Filosofia a la Universitat Autònoma de Madrid.

Dilluns 27 de març: ‘Joan Miró y Georges Bataille. El asesinato de la pintura’, amb Tomàs Llorens, Historiador de l’Art.

Dilluns 3 d’abril: ‘Vincent van Gogh y Martin Heidegger. Unos zapatos para la filosofía’, amb Arturo Leyte, Catedrático de Filosofía en la Universidad de Vigo. Catedràtic de Filosofia a la Universitat de Vigo.