Arrenca la IX Biennal de Fotografia Xavier Miserachs

La IX edició de la Biennal de Fotografia Xavier Miserachs compta amb 14 espais públics i privats a Palafrugell (Girona) que acullen diferents exposicions fins al proper 9 d’octubre amb l’objectiu de promocionar i difondre la fotografia documental, el fotoperiodisme. Durant aquestes setmanes, es podrà conèixer i descobrir el treball de les grans figures de la fotografia del país, els arxius poc coneguts o inèdits, així com saber més sobre la visió tant dels fotògrafs amb trajectòries consolides com dels més joves.

Més sobre les exposicions

En total, es poden visitar fins a 14 exposicions com per exemple:

-‘Fotografies (1960-2008)’ de Rafael Sanz Lobato en el Museu del Suro de Palafrugell, pertany a la generació de fotògrafs de postguerra que a partir dels anys 50 va generar una producció documental excepcional. Per això, en aquesta mostra es poden veure diverses sèries que constitueixen un magnífic exemple del millor realisme documental, dotat de gran intensitat i sensibilitat.

0632 IMPRENTA- 078

© Rafael Sanz Lobato. VEGAP

-‘Disparant amb el cor’ de Joana Biarnés en La Galeria, on es por veure el treball de la primera dona fotoperiodista d’Espanya, una selecció de fotografies representatives dels diferents àmbits en què va treballar amb tenacitat i perseverança, de manera honesta i a la vegada agosarada, creant una especial proximitat i complicitat amb els retratats.

Bienal-Xavier-Miserachs-Joana-Biarnes

© Joana Biarnés. ArchivoJoana Biarnés

-‘Forced’ de Pep Bonet en Bòbila Vella, en la que es por veure el relat de l’explotació infantil a Bangla Desh, país on gairebé cinc milions de nens d’edats compreses entre cinc i quinze anys treballen en fàbriques, mercats o estacions de ferrocarril i són objecte d’explotació sexual en bordells en condicions que suposen una clara violació dels drets humans.