Arranca la convocatòria per a la 8a edició de B-Value: el 80% de les entitats socials finalistes del programa segueixen operant actualment

B-Value és el programa que impulsa la transformació del sector social a través de la innovació. Dirigit a líders del tercer sector que treballin en entitats sense ànim de lucre amb base a Espanya, arriba enguany a la seva 8a edició buscant ajudar a desenvolupar projectes des d’una visió estratègica, dissenyar nous models de generació d’ingressos, professionalitzar la seva proposta de valor i allunyar-se de els esquemes filantròpics tradicionals. Si tu també formes part d’un projecte del tercer sector, tens fins al 18 de febrer per presentar la teva candidatura.

El programa està impulsat per Fundació Ship2B i Fundació Banc Sabadell i coimpulsat per la Fundación Juan Entrecanales de Azcárate. També compta amb Sabadell Assegurances, PWC, After, Fundación ONCEFundació Joaquim Molins Figueras com a socis estratègics i la Fundación Hazloposible, Salto con Red, la Asociación Española de Fundaciones, Fundación Lealtad i la Coordinadora Catalana de Fundacions com a entitats col·laboradores.

A l’anterior edició, el 93% els participants de la primera fase, que compta amb la participació de les 40 entitats seleccionades, van veure superades les seves expectatives i un 98% recomanarien el programa, destacant que l’ecosistema que es crea “és idoni per créixer, escoltar i aprendre.”

A més, les entitats van poder contrastar els projectes amb 40 mentors professionals voluntaris de Banc Sabadell a través de diferents dinàmiques de reflexió. Aquestes mentories amb el nostre voluntariat corporatiu tenen, segons els participants, una aportació de valor de 9,6 sobre 10.

A la segona fase, que compta amb les entitats finalistes, destaca la setmana de Bootcamp, que ofereix més de 45 hores de formació a través de tallers formatius i experiències. En la setena edició, el Bootcamp de B-Value va mobilitzar prop de 115 persones, entre elles 25 ponents i 56 mentors experts. Les 10 entitats finalistes van valorar amb un 10 la seva experiència al Bootcamp de B-Value i un 100% recomanen participar al programa.

Coneix com va ser l’experiència de les entitats finalistes de la darrera edició:

7 edicions acompanyant a entitats a transformar i impulsar la seva proposta

Des que va arrencar B-Value l’any 2017, hem acompanyat al llarg d’aquests anys un total de 284 entitats socials en la seva transformació cap a models més innovadors i l’autosostenibilitat. Segons l’estudi realitzat per les entitats impulsores, un 80% dels projectes finalistes segueix operant en l’actualitat, i de mitjana, després d’un any del seu pas pel programa, els projectes accelerats multipliquen per 3,5 els seus ingressos i quintupliquen els beneficiaris atesos.

A més, després de la setena edició, B-Value ha superat el milió d’euros en ajuts econòmics i premis pro-bono distribuïts des del 2017. “Realment creiem que la suma de l’acompanyament durant gairebé un any amb l’aportació d’una ajuda econòmica o premi pro-bono al final enforteix els projectes i els porta a un altre nivell“, afirma Cristina San Salvador, directora de Venture Philanthropy i Expansió a la Fundació Ship2B. “Tant de bo ara que el programa és un referent després de 7 edicions aconseguim atreure més fons per poder premiar a més projectes participants o augmentar les quantitats per tenir més profunditat i abast“, afegeix.

En cada edició del programa, més de 160 professionals treballen amb les entitats durant mesos a través de formacions presencials i en línia, així com mentories especialitzades. “Comptar amb el capital humà d’experts de diferents àmbits i, concretament, amb els 40 mentors professionals voluntaris de Banc Sabadell que cada any dediquen part del seu temps a ajudar les entitats socials que participen a B-Value, això és un valor intangible tant per a les entitats, que reben mentories de professionals experts, com per als mateixos voluntaris, pel valor emocional que suposa participar en un projecte amb impacte social“, ha explicat Sonia Mulero, directora de la Fundació Banc Sabadell.