Aquests són els 10 projectes finalistes de la 7a edició de B-Value, el programa que impulsa la transformació social a través de la innovació

entidades finalistas B-Value

Amb l’anunci de les 10 entitats finalistes, s’inicia la segona fase de B-Value, un programa dirigit a líders del tercer sector amb l’objectiu de transformar el sector social a través de la innovació. Durant la primera fase, les 40 entitats participants han rebut formacions en diferents àrees per part d’experts i mentories de 40 voluntaris del Banc Sabadell, amb els quals han treballat conjuntament per definir i potenciar la seva proposta de valor.

A partir d’ara, les 10 entitats finalistes participaran en una intensa Setmana Bootcamp, amb tallers en els quals treballaran i desenvoluparan intensament les seves propostes, i comptaran amb el suport d’un ampli nombre de mentors experts de les empreses associades i mentors del Banc seleccionats individualment segons els reptes identificats. Després d’aquesta setmana, que tindrà lloc al setembre, continuaran les mentories fins a la celebració del Demo Day, un esdeveniment que se celebra a final d’any i on es donaran a conèixer les entitats premiades, un cop presentats els projectes de les 10 entitats al comitè de selecció.

Vols conèixer els projectes finalistes?

Light Humanity: Busca ajudar a combatre la pobresa energètica en comunitats vulnerables a través del finançament i la capacitació per poder accedir a l’energia solar.

Fundació Mahou San Miguel: Treballant dins del seu projecte Linkados, una nova visió de formació i capacitació dels professionals del futur, a més de contribuir a revitalitzar el sector de l’hostaleria i el turisme.

Fundació Privada Kalida: Amb l’objectiu d’ampliar el seu impacte, la Fundació Privada Kalida continua buscant noves línies per dur un pas més lluny el suport i acompanyament a les persones afectades pel càncer.

Todoservicios HyC, SL: El centre especial d’ocupació d’Integrats, a Villena (Alacant), s’enfronta a dos grans reptes: reduir la taxa d’atur que pateixen les persones amb discapacitat i l’enorme quantitat de plàstic rebutjat que es genera diàriament.

Associación Autofabricantes: A través del seu projecte SuperGiz, presenta un nou sistema de pròtesis de membre superior que no imita la morfologia de la mà. Pròtesis impregnades utilitzant la tecnologia 3D, personalitzades, lleugeres, pràctiques i assequibles econòmicament.

The Self-Investigation: Cuidar l’estat de salut mental de periodistes i creadors de contingut és clau per garantir l’accés a una informació veraç, transparent i democràtica.

Associación Decedario: Complementar el sistema educatiu i sanitari espanyol perquè les famílies amb nens o altres persones amb discapacitat puguin maximitzar la seva estimulació cognitiva a través del joc (metodologia pròpia patentada).

Aquí Estoy Chat: Una plataforma on les persones troben el que tothom necessita però ningú sap com demanar: l’escolta humana i l’empatia.

Fundación Segunda Parte: Amb una metodologia pròpia, els beneficis de la qual han estat demostrats científicament, treballa perquè totes les persones amb dany cerebral adquirit puguin recuperar autonomia i qualitat de vida a través de l’esport. Viure una vida plena, activa i feliç és possible després de patir un ictus!

Discape Box: De recent creació i donant els seus primers passos, aquesta associació canviarà la forma de percebre i visualitzar les diferents discapacitats a la nostra societat, a través del joc i treballant per a l’accessibilitat universal.

El programa B-Value està impulsat per la Fundació Ship2B i la Fundació Banc Sabadell, i compta amb el suport de la Fundació Juan Entrecanales de Azcárate. També formen part del programa Sabadell Assegurances, Fundació PwC, Fundació ONCE, Fundació Joaquim Molins Figueras i After com a socis estratègics, i la Fundació Hazloposible, la Asociación Española de Fundaciones, Salto con Red, Coordinadora Catalana de Fundacions i Fundació Lealtad com a entitats col·laboradores. Més informació en aquest enllaç.