Antoni Llena presenta una gran constel·lació de dibuixos de Joan Miró

La selecció de Llena inclou 150 esbossos de les col·leccions de la Fundació Joan Miró desplegades al voltant de la sala en una instal·lació immersiva que recorre tota la trajectòria de Miró en un únic espai. L’artista es guia per l’emoció i la complicitat i ha escollit un Miró íntim i iconoclàstic, aquell Miró amb el qual se sent més proper.

Miró: Constel·lació Antoni Llena és un projecte concebut per l’artista Antoni Llena com a resposta a la invitació que li fa la Fundació Joan Miró perquè, a partir d’una tria de dibuixos de la Col·lecció, presenti el Miró que sent més afí. L’exposició ha comptat amb la col·laboració de Fundació Banc Sabadell i el suport del Cercle Miró.

Antoni Llena (Barcelona, 1942) interpreta la proposta com una oportunitat per a mostrar l’extraordinari fons de dibuixos de la Fundació Joan Miró, que, per la seva fragilitat, només s’exposen en comptades ocasions. Amb la col·laboració de l’àrea de Col·leccions, l’artista ha treballat durant gairebé un any a l’Arxiu de la Fundació per investigar de forma exhaustiva els seus fons i traçar una selecció d’esbossos, apunts i dibuixos preparatoris que abasten tots els períodes de Miró.