Agenda cap de setmana 4 d’agost: propostes culturals a Alacant, Barcelona, Galícia, Praga, Sant Sebastià i València

Continua el festival d’estiu ‘Geografia’ a l’Auditori de la Diputació d’Alacant (ADDA), aquest cap de setmana amb l’actuació de Joves Orquestres de la província d’Alacant.

A València, es pot visitar l’exposició ‘L’eclosió de l’abstracció’ a l’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM), que reuneix prop de 150 obres de la Col·lecció amb l’objectiu d’analitzar les pràctiques artístiques de caràcter abstracte desenvolupades des de la postguerra fins a l’actualitat.

Albert Oehlen Der zoo von Brooklyn, 1995

Una altre de les exposicions recomanades és ‘Weegee by Weegee’, que recull més de 100 fotografies del cronista de la Nova York dels anys 30 i 40. Es pot visitar a la seu de la Fundació Foto Colectania a Barcelona.

Estos importantes hombres con zapatos de charol se esconden del fotógrafo con ayuda de su sombrero, ca.1941 © Weegee / International Center of Photography / Cortesía Colección M. + M. Auer

També a Barcelona, us proposem visitar ‘Fruit Belt’ de l’artista Martin Llavaneras a Espai 13 de la Fundació Joan Miró, una incursió en els marges divisoris entre l’espècia humana i el seu entorn.

A Galícia, continua la mostra ‘Da árbore á cadeira’ en el Musuo Centro Gaiás de la Cidade da Cultura, dividida en quatre temàtiques com el disseny, la indústria, el patrimoni natural i l’art relacionats amb el disseny de mobiliari i procés d’industrialització del sector de la fusta. I finalment, a Praga es pot visitar ‘Big Bang Data’ en el DOX Centre d’Art Contemporani. Una mostra que reflexiona sobre com l’explosió de la informació està transformant el nostre món.