Agenda cap de setmana 2 de juny: últims dies de fotoperiodisme!

Aquest cap de setmana tanquen les seves portes dues exposicions: una d’elles a Barcelona, World Press Photo 2017, es pot visitar al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) fins a aquest dilluns 5 de juny, en la qual es repassa a través de la fotografia els successos més destacats de l’any passat. I la segona mostra que tanca les seves portes és ‘Perduts a la ciutat’ amb prop de 300 obres (pintura, esculturals, fotografies i vídeos d’artistes que reflecteixen vivències humanes en diferents ciutats del món. Es pot visitar fins a aquest diumenge 4 de juny a València a l’IVAM.

Mevlut Mert Altintas shouts after shooting Andrei Karlov, right, the Russian ambassador to Turkey, at an art gallery in Ankara, Turkey, Monday, Dec. 19, 2016. (AP Photo/Burhan Ozbilici)

Unes altres de les propostes culturals per a aquests dies són:
-La exposició ‘Da árbore á cadeira’ dividida en quatre temàtiques com són disseny, indústria, patrimoni natural i art amb els quals es relaciona el propi disseny de mobiliari i el procés d’industrialització del sector maderero i del moble gallec amb el mitjà natural on extreu la matèria primera, el bosc. Es pot visitar en el Museu Centro Gaiás de la Cidade da Cultura de Galícia.
-El DOX Centre d’Art Contemporani de Praga acull ‘Big Bang Data’ després del seu pas per Barcelona, Madrid, Buenos Aires, Londres i Singapur, amb l’objectiu de respoden a la pregunta de… com l’explosió de la informació està transformant el nostre món?

-La mostra ‘Fenòmen Fotollibre’ a la Fundació Foto Colectania, posa en valor la cultura visual contemporània a través del paper del fotolibro i de la fotografia impresa amb exemples de diverses èpoques, des de Ródchencko, William Klein i Robert Frank fins als realitzats per Laia Abril o Vivian Sassen.

-I finalment, la nova instal·lació d’Espai 13 a la Fundació Joan Miró amb l’artista Adrià Julià i‘Hot Iron’, un projecte que parteix de l’arxiu fotogràfic d’esglésies romàniques catalanes que no s’havia fet públic fins ara realitzat per Ramon Julià Alemany qui va catalogar fins a 556 esglésies entre els anys cinquanta i els anys noranta. A través d’aquesta exposició es planteja els efectes en l’imaginari col·lectiu de les relacions econòmiques al voltant de les importacions i exportacions culturals.