Agenda cultural pel cap de setmana 24-26 de gener

La exposició Jean Dubuffet ‘Un bàrbaro a Europa’, que s’ha presentat aquest dilluns a l’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM), pren prestat el títol de Michaux per mostrar les diverses cares de l’artista francès, “un home molt complex”, un anarquista de Dretes a qui a França de vegades se’l tracta amb incomoditat. Es pot visitar l’exposició fins el 16 de febrer de 2020 a l’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM).

‘Temps convulsos’. Històries i microhistòries en la col·lecció de l’IVAM. Aquesta nova lectura de la col·lecció partirà d’un dels seus nuclis centrals, el Pop Art, especialment el britànic i els realismes espanyols, amb l’objectiu d’ampliar el concepte de realisme a què remetien. Es pot visitar fins el 19 d’abril de 2020 a l’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM).

‘La Movida. Crònica d’una agitació’. La mostra ofereix una aproximació a aquest moment històric des de la perspectiva de la fotografia, abordant àmbits i mirades radicalment diferents. En l’exposició, que es presenta al festival Les Rencontres d’Arles aquest estiu, es podran veure fotografies d’època Alberto García-Alix, Ouka Leele, Pablo Pérez-Mínguez i Miguel Trillo. L’exposició es pot visitar fins el 16 de febrer de 2020 a Fotocolectania (Barcelona).

‘Gameplay. La Cultura del videojoc’. Es fa un viatge als orígens dels videojocs, s’analitza el seu llenguatge i posa en valor l’impacte que han tingut tant en la cultura popular digital com en l’art i en la societat. Es podrà visitar l’exposició fins el 3 de maig de 2020 en el CCCB de Barcelona.

‘Faces’.  La proposta de Beatriz Olabarrieta s’aproxima a la idea de traducció entesa com a joc i acció, però també com a espai en el qual es manifesta una voluntat de transferència. L’exposició es podrà visitar fins el 22 de març de 2020 en el Espai13 de la Fundació Joan Miró.