6 exposicions per visitar! Art, fotografia, història i tecnologia

Des de la Fundació donem suport a la cultura per fomentar la seva difusió a través d’exposicions con les que estan actualment obertes al públic a Alacant, Barcelona, Galícia, Praga i València.

-‘Big Bang Data’ explora a través de l’obra d’artistes, dissenyadors, innovadors i pensadors el fenomen de l’explosió de dades, de com està transformant el nostre dia a dia. Després del seu pas per Barcelona, Madrid, Buenos Aires, Londres i Singapur, ara fa parada a Praga fins al 14 d’agost en el DOX Centre d’Art Contemporani.

-‘Fruit Belt’ tanca el cicle d’exposicions en Espai 13 de la Fundació Joan Miró. A càrrec de l’artista Martin Llavaneras proposa una incursió en els marges divisoris entre l’espècia humana i el seu entorn. El títol d’aquesta exposició es refereix a l’expressió anglesa amb la qual es designen les regions optimitzades per a la producció de la fruita i extensions de parcel·les agrícoles caracteritzades per l’abundància de magatzems industrials. Es pot visitar fins a l’11 de setembre.

-‘Guardians de pedra’ fa parada a la Vila Joiosa, impulsada pel MARQ, es tracta d’una mostra que ret homenatge als més de 230 castells i fortificacions de la província d’Alacant. Es pot visitar fins a l’1 d’octubre a la Sala d’exposicions del Vila museu .Ajuntament de la Vila Joiosa.

-‘Weegee by Weegee’, coproduïda per la Fundació Banc Sabadell, reuneix més de 100 fotografies del reporter gràfic que publicava en tots els grans diaris i va convertir el crim en espectacle en el Nova York dels anys 30 i 40. Les imatges procedeixen de la col·lecció de Michel i Michèle Auer, una de les col·leccions privades més importants del món de fotografies de Weegee. Es pot visitar fins al 5 de novembre a la seu de la Fundació Foto Colectania a Barcelona.

-‘Da árbore á cadeira’ proposa un viatge emocional de la matèria al producte, de la fusta al mobiliari domèstic per reflexionar sobre la riquesa mediambiental dels boscos i la tradició a Galícia dels oficis vinculats a les arts de la fusta i al disseny contemporani del moble. Es pot visitar fins al 5 de novembre en el Museu Centro Gaiás de la Cidade dóna Cultura de Galícia.

-‘L’eclosió de l’abstracció’ reuneix prop de 150 obres de la col·lecció de la Col·lecció del IVAM amb l’objectiu d’analitzar les pràctiques artístiques de caràcter abstracte desenvolupades des de la postguerra fins a l’actualitat. Es pot visitar en l’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) fins al 16 de setembre de 2018.