43 entitats socials a la recerca de propostes de valor innovadores

Un total de 43 entitats socials han estat seleccionades per participar en la primera edició de B-Value, un programa de transformació per a entitats sense ànim de lucre i amb un projecte innovador que vulguin treballar des de zero o replantejar, impulsat per Fundació Banc Sabadell i Fundació Ship2B.

Des d’aquest 1 de febrer, comença la primera fase de B-Value. Cadascun dels equips tindrà accés a una plataforma online de formació i un calendari de webinars amb experts en diferents àmbits on es tractaran diferents aspectes d’estructura, màrqueting i desenvolupament. Aquesta primera fase els permetrà concretar la proposta amb la qual van a treballar durant els següents mesos per engegar-la i testejar els seus models.

Després d’aquesta primera fase online, s’escolliran les 10 proposades finalistes que rebran suport per al llançament d’una campanya de crowdfunding a través de la qual difondrà i validarà la seva proposta. Finalment, els projectes es presentaran en un Demo Day al juny de 2017, on la Fundació Banc Sabadell concedirà diferents ajudes econòmiques.

imagen-bvalue-ship2b

Més sobre les entitats seleccionades

Els criteris pels quals es van seleccionar els projectes van ser: l’impacte social (grau de transformació potencial de la iniciativa), la innovació (aportació de noves solucions més eficients a una determinada problemàtica), l’auto-sostenibilitat del projecte (la vocació i la convicció de ser sostenible econòmicament amb l’objectiu de garantir la seva continuïtat en el temps), l’escalabilitat i l’equip emprenedor (la trajectòria de l’entitat i les capacitats i habilitats de l’equip impulsor).