Zoomba, Cruzar para Mejorar i HagarApp, els tres projectes guanyadors de la gran final del Reto Futuro, el programa d’emprenedoria social adreçat a joves vulnerables.

El 9 de juliol es va celebrar la gran final del Reto Futuro, el programa d’emprenedoria social que promovem conjuntament amb Imagine Creativity Center, la Fundación Exit i Celera dirigits a joves en risc d’exclusió social. El programa compta amb 25 equips, més de 75 joves, 25 entrenadors, 11 facilitadors, 11 educadors i un jurat que ha deliberat la decisió final.

Després d’un intens mes de treball, seguint les 4 fases del Lombard Method els 25 equips van presentar els seus projectes realitzant un pitch virtual davant d’un jurat que es trobava a l’Impact Hub de Barcelona. Els joves, dins del programa, han resolt un repte (contaminació, alfabetització digital, mobilització, oci, cultura, entre d’altres) per construir un futur, que, com diu Xavier Verdaguer, CEO d’Imagine Creativity Center, “la millor manera de predir-lo és crear-lo”.

Els tres equips guanyadors han resultat ser tres joves de l’Associació Down Madrid amb el projecte: Zoomba; la Transpirenaica amb l’equip ‘Cruzar para Mejorar’ i finalment l’equip Next Station amb el projecte HagarApp de la Fundació RESILIS. Miquel Molins, president de la Fundació Banc Sabadell, ha clausurat el programa: “heu demostrat que si amb ganes i amb esforç, tot és possible. Hi ha una gran quantitat d’intel·ligència desaprofitada en aquest país, i si tots tinguessiu oportunitats, estic segur que tindríeu un gran futur. “