“Somnio amb que una de les tecnologies que desenvolupem pugui ser un ‘game changer’ en salut”, Romain Quidant, I Premi Fundació Banc Sabadell a les Ciències i l’Enginyeria

En una setmana, el dimarts 11 de juliol, el Dr. Romain Quidant rebrà el I Premi Fundació Banc Sabadell a les Ciències i l’Enginyeriaper les seves aportacions en el camp de la nanofotònica, entre les quals destaquen les seves pinces ‘nano’ que permeten atrapar i moure partícules sense modificar-les. Es podrà seguir via streaming a partir de les 20:00 hores fent clic aquí.

Coneix el costat més personal del Dr. Quidant a través d’aquestes 11 preguntes…
1.- Què hagués estat de Romain Quidant si no hagués estat físic? A priori gens em predestinaba a ser físic. Fins als 18 vaig ser atleta a nivell nacional (boxa) així que potser, si no hagués tingut la sort de tenir bons professors que van saber ensenyar me’l fascinant que era la ciència, qui sap, potser hagués seguit una carrera esportiva. El més probable, però, seria que m’hagués dedicat a un treball creatiu. Sóc una persona inquieta, amb necessitat de sempre aprendre i de tenir reptes. És necessari per al meu benestar i equilibri.
2.- Tret principal que ha de tenir un físic/investigador científic. Apassionat (aquest ofici és una vocació), tenir visió de cap a on anar i on no, creativitat.
3.- Romain Quidant de petit somiava amb ser… Abans de ser atleta, somiava amb ser mèdic… Aquesta inquietud va tornar diverses vegades durant els meus estudis de física. Avui dia, em sento afortunat poder combinar la meva passió per la física amb la medicina, interactuant amb metges a través de varis dels nostres projectes.
4.- I ara somia a convertir-se… Avui dia, somnio amb poder usar el meu treball per ajudar la societat. I és amb aquesta perspectiva que porto diversos anys usant la nano-òptica per desenvolupar noves tecnologies que tenen el potencial de canviar el diagnostico i el tractament de malalties. Somnio amb que una de les tecnologies que desenvolupem pugui ser un “game changer” en salut.

5.- La qualitat que més aprecia en una persona? El que més valoro en una persona són la generositat, l’empatia i el positivisme.

6.- Quin descobriment li agradaria poder anunciar d’aquí a uns anys? Que una de les tecnologies que estem desenvolupant entra en mercat.

7.- Què necessita per concentrar-se? Interès.
8.- Treballar amb música o en silenci? Silenci.
9.- A quin lloc li agrada acudir per desconnectar? Al mar.
10.- Llibre digital o de paper? De paper, el tacte del paper és part de l’experiència.
11.- Què titular li agradaria llegir algun dia? Que la ciència i les high techs s’hagin tornat un dels motors de l’economia Catalana.