“Formar part dʻaquesta comunitat és un gran regal”. Parlem amb Sofía i Santi, talents de la 4a generació de Celera.

La convocatòria per a la vuitena generació de Celera, la primera acceleradora de talents a Espanya, ja està en marxa. Cada any, Celera selecciona 10 joves amb un talent excepcional per dotar-los de les eines necessàries per potenciar totes les seves capacitats personals i professionals i així aprofitar al màxim tot el potencial mitjançant un nou model d’acceleració centrat en les persones, que construeix carreres i projectes amb la mirada posada en el llarg termini.

Quan coneixes el testimoni de Sofía Taibo i Santi Jiménez, dos joves que han format part d’anteriors generacions de Celera, t’adones de l’immens talent que hi ha en aquest país i que, a més a més, forma part del programa. Hem pogut conversar amb ells per conèixer la seva experiència a Celera i l’impacte que el programa ha tingut a les seves vides.

La Sofía és graduada en Publicitat i Relacions Públiques, i treballant a Telefónica, va descobrir la seva passió per desenvolupar productes i negocis digitals. Va ser en aquesta etapa quan va començar a informar-se i realitzar formació en innovació digital. Actualment combina projectes corporatius amb projectes socials, aplicant metodologies d’innovació, producte i negoci digital a projectes d’emprenedors en entorns vulnerables.

El Santi sempre ha estat molt vinculat a l’emprenedoria i la tecnologia. Va decidir estudiar arquitectura perquè li permetia compaginar la part més tècnica i d’enginyeria amb el disseny, l’art i les humanitats. Al llarg de la seva etapa professional ha vinculat aquesta formació amb àmbits com ara la innovació, el desenvolupament de negoci, l’impacte social i la sostenibilitat. Actualment, la seva dedicació principal ha estat Liight, una startup que té la missió de motivar les persones, institucions i grans companyies a ser més sostenibles en el seu dia a dia.

Tots dos van decidir participar a Celera perquè es trobaven en un moment vital en què buscaven nous reptes professionals. El Santi ens explica que “sabia que poder entrar a formar part d’una comunitat així m’ajudaria moltíssim a orientar-me a nivell d’objectius en la part més professional. Tot i això, va ser una grata sorpresa, també personalment, descobrir qüestions que, per a mi, fins a aquest punt, havien estat gairebé inexistents a nivell d’importància i gestió de les emocions”.

L’interès de la Sofia pel programa va sorgir de la recomanació del seu amic Martín, que també forma part d’una generació anterior de talents de Celera. “El que em va cridar l’atenció és com destacava ell aquest programa sobre altres que coneixíem, i com estava de content amb l’impacte que havia tingut a la seva vida“, comparteix Sofia.

El programa Celera treballa a partir de dos eixos principals: el primer se centra en treballar les competències socioemocionals com la intel·ligència intrapersonal, les habilitats interpersonals i la definició d’un propòsit vital. El segon eix s’enfoca en promocionar el capital relacional dels participants amb el seu entorn d’interès, mitjançant sessions de Mentoring, l’accés a grans oportunitats nacionals i internacionals i el desenvolupament d’un programa enfocat en innovació, emprenedoria i lideratge, entre d’altres , i on es possibiliten xerrades de certa intimitat amb grans referents al nostre panorama nacional.

Més enllà de les eines que es proporcionen durant el programa, la Sofia i el Santi destaquen la relació d’amistat que es va crear amb els seus companys. La Sofia ens comparteix que “el que més m’ha marcat són les persones que he conegut al programa, des de les psicòlogues, la meva mentora… fins als meus companys, que ara són amics”. El Santi recorda que el repte més intens i especial al qual s’ha enfrontat gràcies a Celera, és el desenvolupament de The Open Ventilator, un dispositiu de respiració automàtica creat juntament amb altres talents multidisciplinaris de l’ecosistema Celera i dut a terme en temps rècord durant el moment més dur de la pandèmia, arribant així a salvar vides tant a Espanya com a Llatinoamèrica. “De forma totalment altruista i autogestionada deixem de banda els nostres projectes més personals, feines i altres, per remar junts unint-nos metges, enginyers, dissenyadors, emprenedors… Una experiència brutal que sempre recordaré amb molt d’afecte”, comenta el Santi.

Quan els preguntem si recomanarien inscriure’s a Celera, ho tenen clar. “És clar, de fet, sempre que conec persones brillants, inquietes, amb talent i de bon cor els recomano aplicar al programa. Celera és una gran oportunitat, té una configuració única treballant la persona des de diferents prismes que no són molt freqüents en altres àmbits en què ens movem normalment, per descomptat és super enriquidor i el poder formar part d’aquesta comunitat suposa com deia al principi un gran regal, un privilegi”, destaca el Santi. Per la seva banda, la Sofia destaca les relacions d’amistat que sorgeixen del programa “Es diu “Programa d’Acceleració de Talent”, però amb perspectiva veus que s’assembla una mica més a una família o a un grup sa d’amics i amigues.

Si vols formar part de la comunitat de joves talents de Celera, tens fins al 6 de novembre per apuntar-te a la convocatòria de la 9a edició. Pots presentar la teva candidatura mitjançant el formulari que trobaràs a la pàgina web del programa.

Des de la Fundació Banc Sabadell, estarem molt atents als avenços de cadascun dels joves de Celera i esperem amb ganes conèixer la propera generació que formarà part del programa.