Les 40 entitats socials seleccionades en la 4a edició de B-Value han rebut les mentories online per part dels empleats de Banc Sabadell

Aquesta setmana passada es van celebrar les jornades de Design Thinking i mentoríes dins de la 4a edició de B-Value, el programa d’innovació adreçat a líders del tercer sector que treballen en entitats sense ànim de lucre que impulsem juntament amb Ship2B. Es van plantejar diferents preguntes com quines problemàtiques resoldrien o quines accions, serveis o productes podien oferir per resoldre aquestes problemàtiques.

Donada la situació actual en què ens trobem i per ser responsables davant el Covid-19, vam decidir que la millor opció era fer tallers i mentories online. En primer lloc, els professionals de les 40 entitats van analitzar els seus projectes a través d’aquesta metodologia que els va ajudar a definir els seus públics objectius, dibuixar el customer journey d’aquests respecte a el projecte, generar i ordenar idees per resoldre la problemàtica plantejada i crear un primer prototip que els permetés validar-les. El segon dia, els mentors voluntaris de Banc Sabadell van donar el seu feedback sobre aquests prototips, així com altres aspectes de el projecte a través de les seves pròpies pantalles.

Finalment, Mercè Rius i Francesc Granja, de Salto con Red també de manera online, van animar als participants a presentar els seus projectes imaginant diferents públics, tan diferents entre si com una nena de sis anys, un usuari, un treballador o un inversor . Amb aquesta dinàmica de les 4 estacions, van treballar les diferents dimensions del lideratge i van aprendre a adaptar-se als diferents targets perquè els seus missatges i les seves propostes siguin més eficaços.

Entidades de la 4ª edición de B-Value

• Catalunya: Fundació Intermedia, Elsa Integració, Abrazo Cultural, Fundación Radika, Teixint Connexions SCCL, ARTransforma, Asociación SINGA España, Asociación Catalana de Integración y Desarrollo Humano (acidH), Asociación Let’s Wo+Men, La Fundació Rubricatus, COOPDEVAN S.C.C.L., Asociación Pequitos, Asociación de Personas con Movilidad Reducida – AsoPMR, Associació Catnova, Associació ProHabitage, Yoga Sin Fronteras y Associació Llibre Solidari.
  • Madrid: Asociación Ecómetro, Refugiados Bienvenidos España, Asociación de familiares de personas afectadas por la enfermedad de Alzheimer, Parkinson y otras enfermedades neurodegenerativas de Parla, TFCoop, Language Beyond Borders, Confederación Salud Mental España, Asociación en favor de las personas con discapacidad de Tres Cantos, AMI-3, FELGTB, Azada Verde y Asociación Costa Fleming.
  • València: Quatorze, Fundación María Telkes, ECOREMEDI: asociación para la restauración ecológica del Mediterráneo, Fundación Asindown, Fundació Nova Feina y Reinventadas, Asociación de Mujeres Emprendedoras.
  • Castella i Lleó: Fundación Aldaba, “ACREMIF”, Asociación Cultural Rehabilitadora de Discapacitados Físicos, Por un futuro Castilla y León y Federación Salud Mental Castilla y León.
  • Castilla-La Manxa: Oretania Ciudad Real.
  • Andalusia: Fundación Prenauta.
  • Aragó: Fundación Ramón Rey Ardid