La geopolítica de l’Àrtic i les percepcions sobre la UE al Sahel, protagonistes de la II edició del Programa ‘Talent Global’ de CIDOB i la Fundació Banc Sabadell

El novembre del 2021, la Fundació Banc Sabadell i CIDOB (Barcelona Centre for International Affairs) van renovar la seva aposta pel talent investigador jove amb la segona edició del Programa Talent Global, una iniciativa conjunta que té l’objectiu d’impulsar la recerca de qualitat de joves investigadors.

La convocatòria del programa neix de la voluntat d’estimular l’excel·lència i promoure activitats de divulgació, formació i recerca en relacions internacionals, així com fomentar i donar suport al talent jove.

El Premi ‘Talent Reptes Globals’ reconeix la recerca de qualitat premiant treballs d’alt nivell acadèmic que tinguin una aproximació analítica original i incloguin recerca aplicada. El premi està dotat amb 2.500€, i entre els requisits hi ha tenir menys de 45 anys i que la investigació hagi estat redactada en el darrer any.

Erin Parsons, investigadora al North American and Arctic Defence and Security Network especialitzada en narratives estratègiques, telecomunicacions i seguretat a l’Àrtic, ha estat guardonada amb el Premi ‘Talent Reptes Globals’ pel seu treball “Relations on Thin Ice: A Narrative Analysis of Chinese Governance in The Arctic”, sobre les noves dinàmiques geopolítiques a l’Àrtic i el paper de la Xina.

Parsons, llicenciada en Relacions Internacionals i Xineses per la Universitat d’Oregón i màster en Estudis Internacionals per l’IBEI (Barcelona Institute for International Studies), ha viscut i treballat als Estats Units, la Xina, Espanya, Alemanya i Groenlàndia, on va ser becària TGM a Nuuk. La recerca per la qual ha estat guardonada es publicarà en el marc de les línies editorials de CIDOB.

Sofía Rodríguez, economista en cap del Banc Sabadell; Patricia Garcia-Durán, professora agregada del Departament d’Història Econòmica, Institucions i Economia Mundial de la Universitat de Barcelona; Rafael Grasa, professor de Relacions Internacionals de la Universitat Autònoma de Barcelona, i Xavier Mas de Xaxàs, corresponsal diplomàtic de La Vanguardia, han format part del Jurat d’aquest premi, presidit per Pol Morillas, director de CIDOB.

El Programa Talent Global, impulsat per la Fundació Banc Sabadell i CIDOB (Barcelona Centre for International Affairs), també vol donar suport a la formació de joves talents en relacions internacionals mitjançant una estada de recerca remunerada per a menors de 30 anys, que enguany ha estat atorgada a Viviane Ogou per la seva proposta “ The evolution of Sahelian anti-French sentiment in the digital sphere (2015-2021) and its impact on Sahelian perceptions of the EU”. Llicenciada en Relacions Internacionals per la Universitat Rei Joan Carles i màster en Seguretat Internacional per l’IBEI (Barcelona Institute for International Studies), Viviane Ogou s’incorporarà a l’equip investigador de CIDOB durant un període de sis mesos, participant en les activitats de recerca de la institució.

Ogou, fundadora de l’organització Porta d’Àfrica, que té com a objectiu unir joves de l’Àfrica i Europa per reflexionar sobre desenvolupament i relacions internacionals, tindrà l’oportunitat d’ampliar la seva recerca en la geopolítica del Sahel i les relacions UE -Àfrica.