La Fundació lliura 10 beques del Concurs Preuniversitari de UIC Barcelona

Luis Romans, del col·legi Turó de Tarragona, ha guanyat la 12a edició del Concurs Preuniversitari que organitza la Universitat Internacional de Catalunya (UIC Barcelona) gràcies al seu treball titulat ‘El cost de l’energia elèctrica: coneix, actua i estalvia’. Romans va ser un dels 22 estudiants de segon de batxillerat de diferents centres de secundària que va participar el divendres en la final d’aquest concurs dirigit a preuniversitaris que organitza UIC Barcelona, amb el suport de la Fundació Banc Sabadell. En total, s’havien presentat uns 150 alumnes que van exposar oralment els seus treballs el passat 20 de febrer: només tres van guanyar el concurs en la gran final disputada divendres passat 15 d’abril.

El segon classificat va ser Rafa Beaus, del col·legi Sant Ignasi de Sarrià (Barcelona), pel seu treball titulat ‘Estudi i caracterització dels biopolímers biodegradables. El garbellat neonatal’. Finalment, el tercer premi va recaure en Enrique Rodríguez, del col·legi Europa de Sant Cugat del Vallès, pel treball ‘Utilitats i riscos dels bacteris que transportem i el rentat de mans en l’àmbit escolar’.

Els treballs de recerca presentats en la 12a edició d’aquest concurs provenien d’unes trenta escoles públiques, concertades o privades de totes les províncies catalanes, i entre els 150 treballs presentats es van proposar tot tipus de qüestions de les diferents àrees temàtiques.